کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد 619 واحدی شاخص کل بورس تهران

12 آذر 1398 ساعت 13:43

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روند رو به رشد همچون روزهای گذشته امروز هم 619 واحد افزایش پیدا کرده و به رقم 320 هزار 804 واحد رسید.


 به گزارش "صدای بانک" ،  شاخص کل با معیار هم وزن نیز امروز 858 واحد رشد کرده و به رقم 97 هزار و 475 واحد رسید.
برخی کارشناسان در مورد دلیل رشد شاخص بورس تهران و رکورد شکنی در روزهای اخیر را ورود نقدینگی سرگردان در دست مردم به سمت بورس می‌دانند که با هر میزان سرمایه‌ای در بورس حضور پیدا می‌کند و این به خاطر رکود در بازارهای رقیب مانند بازار ملک ومسکن،‌ بازار سکه و ارز و سایر بازارها است.
همچنین رکود در فعالیت‌های اقتصادی باعث شده، سرمایه‌گذاری‌ها به سمت اوراق بهادار و نقد شونده حرکت کند به جای اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم در تولید انجام شود. این از یک طرف باعث خوشحالی است که سرمایه‌ها به سمت شرکت‌های بورسی حرکت کرده و از طرفی زنگ هشداری است که باید سرمایه‌گذاری در تولید و بر روی زمین نیز انجام شود، زیرا بورس باید دماسنج اقتصاد باشد و رونق بورس ناشی از رونق تولید و کسب و کار باشد.
ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 1 میلیون و 170 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 2.8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 404 هزار معامله و به ارزش 1538 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 166 واحد رشد کرده و به رقم 85 هزار و 931 واحد رسید.
شاخص قیمت با میعار هم وزن با 573 واحد افزایش یافته و به رقم 65 هزار و 139 واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با افزایش 1242 واحد به رقم 377 هزار و 442 واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با افزایش 617 واحد به رقم 230 هزار و 270 واحد رسید.
شاخص بازار دوم بورس با افزایش 506 واحد به رقم 665 هزار و 454 واحد رسید.
امروز نمادهای مپنا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خارک و پتروشیمی نوری بیشترین اثر تقویتی در شاخل کل بازار را داشتند و نمادهای ارتباطات سیار،‌مخابرات و پتروشیمی مبین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
نمادهای پربیننده امروز که مورد اقبال معامله‌گران بورس قرار گرفته در گروه‌های بانک، صنایع زیربنایی و خودرویی بوده‌اند.
امروز نماد بانک تجارت با قیمت هر سهم 446 ریال بانک ملت 5786 ریال، بانک اقتصاد نوین 2996 ریال، بانک صادرات 558 ریال، از نمادهای پربیننده بانکی بوده و نمادهای سایپا،‌نوش مازندران، ایران خودرو و ماشین‌سازی اراک از دیگر نمادهای پربیننده بورسی به شمار می‌روند.
امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل رو به رشد بوده و با تقویت 6 واحدی به رقم 4116 واحد رسید.
ارزش روز بازار اول و دوم بورس تهران به بیش از 236 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 1.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 283 هزار نوبت معامله و به ارزش 1095 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز نمادهای پتروشیمی مارون، صنایع کاغذ پارس، توکاریل، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه کوثر، قاسم ایران و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بازی کردند.
امروز با پیام ناظر بازار تعدادی از نمادهای بورسی مشمول توقف، بازگشایی، وقفه معاملات و یا حراچ قیمتی شدند.
از جمله می‌توان به توقف نمادهای معاملاتی سیمان دشتستان، سرمایه‌گذاری گروه پتروشیمی ایرانیان اشاره کرد.
همچنین بازگشایی نماد معاملاتی شرکت نوش مازندران، وقفه معاملاتی نماد بورس اوراق بهادار تهران، توقف نماد گروه صنعتی ملی، وقفه معاملاتی ماشین‌سازی نیرومحرکه، وقفه معاملاتی نماد شرکت واسپاری ملت، و شرکت ماسه ریخته‌گری و نیز شرکت مهندسی نصیر ماشین اشاره کرد.
امروز همچنین توقف نماد داروسازی کوثر، حراج مجدد نماد معاملاتی داروپخش‌، وقفه معاملاتی نماد کشت و صنعت و دامپروری پارس، روی داد.


کد مطلب: 5081

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/5081/رشد-619-واحدی-شاخص-کل-بورس-تهران

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com