تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : 5102

اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟

۰
plusresetminus
تحلیل‌گران ساکسو بانک دست به پیش‌بینی‌های شوکه‌کننده‌ای درباره وضعیت اقتصادی دنیا در سال آینده میلادی زدند.
اقتصاد جهان سال آینده به کدام سمت می‌رود؟
 به گزارش "صدای بانک" ، بانک سرمایه‌گذاری دانمارکی «Saxo Bank » دست به پیش‌بینی های شوکه کننده‌ای برای سال ۲۰۲۰ زده ‌است. این بانک هر سال پیش‌بینی‌های خود را منتشر می‌کند و هر چند احتمال عملی شدن آن‌ها با متغیرهای مختلفی روبروست، اما پیامدهای بالقوه آن‌ها ثبات بازارهای مالی را به خطر می‌اندازد.

تحلیل‌گران ساکسو بانک پیش‌بینی می‌کنند که روسیه و کشورهای عضو اوپک و ایران نسبت به کند شدن روند استخراج نفت در آمریکا واکنش نشان داده و کاهش نوبتی استخراج نفت را اعلام خواهند کرد که بر قیمت نفت تأثیر خواهد گذاشت.

بدین ترتیب قیمت نفت «برنت» تا ۹۰ دلار در ازای هر بشکه افزایش خواهد یافت که در وهله اول برای روسیه سودآور است. به عقیده کارشناسان، سیاست‌های حمایت‌گرایی دولت ترامپ به وضع مالیات‌ها خواهد انجامید که برای بازسازی کل سیستم مالیات به عنوان محرکی برای تولید داخلی در نظر گرفته می‌شود.

تحلیل‌گران در این گزارش همچنین در باره انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا دست به پیش بینی زده‌اند. به عقیده کارشناسان در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، بیشتر افراد مسن به ترامپ رأی دادند. اما اکنون افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال، نسل پُرجمعیت را تشکیل می‌دهند که از روحیات لیبرال‌تری برخوردارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما