تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
کد مطلب : 5208
انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر خبر داد:

شکایت بین المللی جوانان جهان از جنایات آمریکا و آل سعود در یمن

۰
plusresetminus
انصاری گفت: اگر حمایت های آمریکا نبود اگر سلاح آمریکا نبود اگر رای آمریکا در شورای امنیت به نفع ال سعود نبود این چند سال مردم یمن این مشکلات نداشتند و همین الان هم اگر دست آمریکا یک لحظه از پشت دولت ال سعود برداشته شود مطمئنا این جنایت ادامه پیدا نمی کند.
 امین انصاری
 امین انصاری
 به گزارش "صدای بانک" ،  امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در دیدار با اصحاب رسانه گفت:دادخواستی جامع و کامل با همراهی گروهی از شهروندان یمنی و با امضای جوانان جهان عليه جنايت هاي آمریکا و آل سعود در بحث جنایت های گسترده علیه مردم يمن تنظیم شده و در حال تکمیل مستندات می باشد که به زودی به سازمان ملل و دیوان بین المللی دادگستری در لاهه ارائه خواهد شد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: استقبال ویژه ای از سوی جوانان آزاده جهان، گروه ها، تشکل ها، سازمان ها و نهادهای مردم نهاد از اقصی نقاط دنیا از جمله قاره امریکا و اروپا در حمایت از این شکایت شده است.

انصاری افزود: سعودی ها با تجاوز به یمن، خطا و اشتباه بزرگ تاریخی کردند و بدعت بدی را در منطقه بنیان گذاشتند و کار این روزهای دولت سعودی در یمن مشابه جنایات صهیونیست ها در فلسطین است و اقدام علیه ملت یمن، جنایت و نسل کشی است.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت:مسئله یمن جراحت بزرگی بر پیکره امت است مسئله بحرین همینطور و دنیای اسلام باید به طور صریح از مردم یمن حمایت کند و متجاوز را که به یک دلیل واهی مردم یمن را مورد تهاجم قرار داده است تنبیه کند چرا که کشتن زنان و کودکان ، تخریب خانه ها و نابود کردن زیربناها و ثروت های ملی یک کشور جنایتی بزرگ است.

انصاری ادامه داد: در یمن جنایت را سعودی ها و اماراتی ها دارند می کنند اما طراح اصلی و شریک این جنایت، آمریکایی ها هستند در واقع روزگاری آمریکایی ها برای حمله به یک کشور، مستقل عمل میکردند ولی نشانه های افول انها این است که امروزه اگر میخواهند به یک جامعه ای مظلوم ولو ابتدایی حمله کنند مجبورند تمام من اتبع خودشان را جمع کنند و تمام قدرتهایشان را بذارند روی هم و به یک کشور مظلومی مثل یمن حمله کنند. 

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: جالب است که سازمان ملل قانونش بر این بود که نخبگان کشورهای دنیا جمع بشوند و کاری در روند صلح جهانی انجام بدهند ولی از آن یه همچین قطعنامه هایی بیرون می آید که کشورهایی مثل آمریکا و عربستان به بهانه در دست داشتن برگه های قرمز از قطعنامه های سازمان ملل دارند کاری می کنند و سازمان ملل امروز باید حامی مردم مظلوم باشد و دیده بان هاش الان کجاند که الان چشم ها و دوربین هاشون بستند به موضوع یمن و و سعودی ها استناد می کنند به قطعنامه سازمان ملل، قطعنامه ای که امریکایی ها و انگلیسی ها به نوعی به شورا آوردند و تصویب گرفتند.

انصاری گفت: الان وقتش هست که یک صدای جدیدتری بلند شود و این مردم مظلوم از این مظلومیت بیرون بیایند و به فرموده مقام معظم رهبری هدف اصلی امریکا است. ما با آل سعود به عنوان یک دنباله رو آمریکا در منطقه مشکل داریم و اصل موضوع نباید به این دولت های کوچیک منطقه منحرف شود و در واقع هدف آن شیطان بزرگ است.

انصاری اشاره کرد ما فکر میکنم برای همگرایی بیشتر در جهان اسلام همانطور که حضرت امام معتقد بودند امت واحده هستیم و حتی ما دلمان باید برای عربستان سعودی بسوزد نه برای ال سعود بلکه برای منابع اسلامی برای مسلمانان منطقه که اموالشان، بیت المالشان دارد صرف چیزایی می شود و پشت همه اینها سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است اما باید گفت جهان اسلام، امت اسلام، عربستان با چه زبانی باید بگوید من میخواهم از امت واحده اسلامی خارج بشم؟ امروز عربستان دارد با شکستن و اصرار خودش بر خروج از امت واحده اسلامی تاکید می کند از کشتارها،جنایت منا، جنایت های بی شمار و قتل عام مردم یمن در واقع عربستان دارد فریاد میزند در دنیا که من از امت اسلامی میخواهم خارج بشوم و در حقیقت عربستان دارد صلاحیت خودش را در خیلی از مسایلی که محوریت در جهان اسلام داشته از دست میدهد و انگار در حال تحول عظیمی در امت اسلامی هستیم.

انصاری گفت: اگر حمایت های آمریکا نبود اگر سلاح آمریکا نبود اگر رای آمریکا در شورای امنیت به نفع ال سعود نبود این چند سال مردم یمن این مشکلات نداشتند و همین الان هم اگر دست آمریکا یک لحظه از پشت دولت ال سعود برداشته شود مطمئنا این جنایت ادامه پیدا نمی کند.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سازمان ملل خوب عمل نکرده است نه فقط در این رابطه بلکه همه جنایت های آمریکا در اقصی نقاط جهان و سازمان ملل اگر سازمان ملل است باید در این قضایا به صورت جدی ورود کند.

انصاری گفت: در حال تکمیل مستندات هستیم و حقوقدانان گسترده ای از اقصی نقاط مختلف دنیا موضوع را حمایت کردند و اعلام کردند که تا آخرین مرحله پای کار هستند و ان شاءالله به زودی شکایتنامه به همراه مستندات به سازمان ملل و دادگاه لاهه ارسال میشود.

دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر خاطر نشان کرد: هیچگاه ظلم و ظالم تداوم نداشته و ندارد و این یک امتحان بزرگ برای ساکتین دنیا در مقابل آزادگان دنیاست که خود را همراه این شکایت نامه کردند.

در پایان انصاری گفت: کمپینی تشکیل شده است و جهت حمایت میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید و هر کسی کلیپ، تصویر و مستنداتی از جنایات دارد ارسال کند.

وب سایت: www.youth-humanrights.com
اینستاگرام: hoghogh.bashar
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین