تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : 5957

سبقت بانک‌های اسلامی در کشور کویت

۰
plusresetminus
ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی کویت در نیم‌سال اول سال ۲۰۱۹ به ۱۱۰ میلیارد دلار رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۰٫۵ درصدی را تجربه نموده است.
سبقت بانک‌های اسلامی در کشور کویت
 به گزارش "صدای بانک" ، فعالیت بانکداری اسلامی در کشور کویت به شدت در حال افزایش است و بیشتر بانک‌های متعارف این کشور به دنبال گرفتن مجوز از بانک مرکزی جهت ارائه خدمات بانکداری اسلامی بر اساس احکام شریعت اسلامی هستند. طی سال‌های اخیر نیز مقامات نظارتی و مقرراتی این کشور، چندین مورد اصلاحات را تصویب کردند تا استانداردهای حاکمیتی در بخش خدمات مالی مبتنی بر شریعت بهبود یابد.

بانک‌های اسلامی در کویت به طور معمول به پذیرش انواع مختلف سپرده‌گذاری‌ها به شکل‌های جاری، پس‌انداز یا حساب‌های سرمایه‌گذاری با شرایط معین و برنامه‌های هدف‌گذاری شده در قالب قراردادهای منطبق بر شریعت از جمله مرابحه، مشارکت و مضاربه، اقدام می‌نمایند.

به طور کلی، انعطاف‌پذیری عقود اسلامی در این کشور بستر گسترده‌ای را برای تأمین مالی متقاضیان مهیا می‌نماید و از سوی دیگر وجود ابزارهای مختلف و نوآورانه مطابق با شریعت اسلامی در عرضه خدمات بانکداری اسلامی موجب جذب مسلمانان و حتی غیرمسلمان و رشد بانکداری اسلامی با وجود ریسک بازدهی یکسان نسبت به سایر بانک‌های متعارف گردیده‌است.

بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده، ارزش کل دارایی‌های بانکداری اسلامی در کویت طی نیم سال اول ۲۰۱۹، حدود ۱۱۰ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۱۰٫۵ درصدی برخوردار بوده است. میزان تسهیلات اعطایی بانک‌ها از سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، ۱٫۲ برابر شده و به ۷۳ میلیارد دلار افزایش یافته است که به ترتیب عقود مرابحه و اجاره بیشترین سهم را در اعطای تسهیلات به خود اختصاص می‌دهند.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت آخرین اطلاعات آماری بانکداری اسلامی در کشور کویت به این نشانی مراجعه کنند.

لیلا محرابی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین