تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : 6229

رشد اقتصادی انگلیس صفر شد

۰
plusresetminus
اقتصاد انگلیس به خاطر بی ثباتی سیاسی ناشی از برگزیت و انتخابات عمومی ماه دسامبر، رشدی معادل صفر درصد در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی داشت.
رشد اقتصادی انگلیس صفر شد
 به گزارش "صدای بانک" ، دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد بخش خدمات این کشور که حدود 80 درصد اقتصاد آن را تشکیل می دهد، 0.1 درصد رشد داشته در حالی که تولید کارخانه‌ای این کشور 1.1 درصد به صورت فصلی کاهش یافته است.

 طبق این گزارش، اقتصاد انگلیس 1.4 درصد در کل سال 2019 رشد کرده است که از 1.3 درصد 2018 بالاتر است. طی سال گذشته میلادی، بخش خدمات انگلیس 1.8 رشد داشته ولی تولید 1.3 درصد به خاطر شرایط سخت تولیدکنندگان در بحبوحه به تعویق افتادن مداوم برگزیت، کاهش یافته است.

 با توجه به اینکه شرایط پس از برنده شدن بوریس جانسون در انتخابات ماه دسامبر تغییر کرده است، تحلیلگران منتظر آمار ماه ژانویه هستند تا تصویر بهتری از اقتصاد به آنها بدهد.

 شرکت ها حداقل به خاطر واضح شدن شرایط برگزیت در پایان ماه گذشته خوشحال هستند و انتظار افزایش رشد اقتصادی باعث شده بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را روی 0.75 درصد نگه دارد.
 
 تولید ناخالص داخلی انگلیس در ماه دسامبر سال گذشته میلادی بیش از پیش افزایش یافت و 0.3 درصد به صورت ماهانه رشد کرد.

 انگلیس به تازگی وارد مرحله بعدی مذاکرات برگزیت شده است و تا پایان سال فرصت داردبه یک قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا برسد. بسیاری کسب و کارها نگرانند این شرایط در آخر باعث یک برگزیت بدون قرارداد شود.

 بی ثباتی های دیگری هم در اقتصاد انگلیس وجود دارد. هزینه کرد خانوارهای انگلیس که پیش‌برنده رشد اقتصادی این کشور در 2019 بود، به پایین ترین حد طی 4 سال گذشته رسیده است.

منبع: تسنیم 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما