تاریخ انتشارجمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : 6791
نایب رئیس اول اتحادیه طلا،‌ جواهر،‌ نقره و سکه تهران:

مراقب فروشندگان تقلبی طلا باشید

۰
plusresetminus
یزدانی گفت: در صنعت فروش صنعت طلا و جواهر چیزی به نام خرید و فروش سکه و طلا در فضای مجازی وجود ندارد.
مراقب فروشندگان تقلبی طلا باشید
 به گزارش "صدای بانک" ، مسعود یزدانی نایب رئیس اول اتحادیه طلا،‌ جواهر،‌ نقره و سکه تهران درباره فروش طلا و سکه در فضای مجازی اظهار کرد: موضوع خرید و فروش سکه و طلا در فضای مجازی پیش از این هم بارها توسط اتحادیه طلا و جواهر و سایر بخش‌های مرتبط با این حوزه اطلاع رسانی شده بود. در صنعت فروش صنعت طلا و جواهر چیزی به نام خرید و فروش سکه و طلا در فضای مجازی وجود ندارد.

او با اشاره به ارزش مادی زیاد محصولات این صنعت بیان کرد:‌ قوانین فضای مجازی برای خرید و فروش اقلام با ارزشی مثل طلا شرایط مناسبی ندارد؛ در صورتی که بعد از خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی مشکلی برای خریدار ایجاد شود کسی پاسخگوی مشکل پیش آمده نخواهد بود و تا زمانی که چنین شرایطی در فضای مجازی حاکم است فروش طلا از این طریق ممنوع خواهد بود.

یزدانی با تأکید بر اینکه هیچ کس چنین جوازی در صنعت طلا در دست ندارد، گفت: اگر فعالان این حوزه قصد به نمایش گذاشتن محصولات خود را داشته باشند منعی وجود ندارد اما از هموطنان ما تقاضا داریم تا به هیچ عنوان اقدام به خرید طلا،‌ جواهر و سکه در فضای مجازی نکنند.

 نایب رئیس اول اتحادیه طلا،‌ جواهر،‌ نقره و سکه تهران تأکید کرد: خرید و فروش طلا باید در فضای فیزیکی صورت بگیرد همچنین توصیه می‌کنیم تا بعد از خرید و پرداخت وجه در اولین فرصت و فاصله کمتر از یک روز جنس خود را تحویل بگیرند چرا که در مواردی شاهد بودیم میزان وزن یا عیار محصول تحویل داده شده با مبلغ پرداختی مطابقت نداشته است.

او ادامه داد: حتی در مواردی شاهد بودیم که فرد متخلفی بعد از انجام چند معامله با مبلغ بالا متواری شده و جنسی به دست مشتری نرسیده است؛ در این مورد چندین پرونده باز وجود دارد بنابراین از هموطنانمان تقاضا داریم تا از خرید به صورت مجازی اجتناب کنند.

یزدانی اظهار کرد: تأکید ما بر این است که برای خرید طلا، جواهر یا سکه به واحدهای دارای مجوز و رسته‌های تخصصی مراجعه کرده و ضمن خرید حضوری در کمترین فاصله ممکن جنس خود را دریافت کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه طلا،‌ جواهر،‌ نقره و سکه تهران گفت: اگر اتحادیه‌ای وجود دارد که قصد دارد متولی فروش اقلامی مثل طلا و جواهر در فضای مجازی باشد باید ضمن تدوین قوانین و مشخص شدن فرد مسئول در این حوزه اجازه خرید و فروش مجازی در این حوزه صادر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین