تاریخ انتشارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : 6797

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۰۲

۰
plusresetminus
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۸۶ درصد افزایش به ۱۴۹۸ دلار و ۶۵ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۰۲
 به گزارش "صدای بانک" ،  در حالی که سلسله سیاست های پولی و محرک اقتصادی اتخاذ شده از سوی بانک های مرکزی جهان برای مقابله با تاثیرات اقتصادی مخرب ویروس کرونا مانع از خروج بیشتر سرمایه ها از بازارهای پرریسک شده است، قیمت طلا روز جمعه تا 3.1 درصد رشد داشت، اما افت هفتگی بیش از 3 درصدی را پشت سر گذاشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.86 درصد افزایش به 1498 دلار و 65 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته بیش از 3 درصد کاهش داشت. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 0.36 درصد افزایش به 1484 دلار و 60 سنت رسید.
ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت:‌«بالاخره طلا شروع به تثبیت شدن کرده است. در حالی که شاهد اتخاذ سیاست های محرک اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ جهان هستیم، این سیاست ها موجب تقویت نسبی شاخص ها در بازار طلا و بازار بورس شده است.»
وی افزود: «با توجه به فروکش کردن تب فروش برای نقد کردن دارایی هااحتمالا شاهد چشم انداز بهتری برای طلا خواهیم بود.»
قیمت طلا که هفته گذشته از مرز 1700 دلار عبور کرده بود، به دلیل هجوم سرمایه گذاران به بازارها برای نقد کردن دارایی هایشان و جبران زیان های به بار آمده در بازارهای بورس بیش از 200 دلار کاهش یافته است.
بازارهای بورس در سراسر جهان هم پس از به ثبت رساندن زیان های سنگین در طی یک هفته ، در حالی که اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان موجب بهبود احساس حاکم بر سرمایه گذاران شده، شاهد رشد شاخص ها بوده اند.
فعالان بازار در انتظار سیاست های انبساطی بیشتری در طی روزهای آینده هستند. بانک مرکزی آمریکا در حال بررسی یک بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری است که شامل پرداخت یارانه نقدی به شهروندان این کشور خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما