کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمز موفقیت طرح طراوت بانک صادرات

5 فروردين 1399 ساعت 10:16

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو مطرح کرد: اگر طرح طراوت بانک صادرات بتواند تولیدکنندگان را در زمینه نرخ سود و مدت بازپرداخت قانع کند، مطمئنا تولیدکنندگان از این طرح استقبال می‌‌کنند.


 به گزارش "صدای بانک" ، بهرام شهریاری با تاکید براینکه در وهله اول برای تولیدکننده نرخ سود وام مهم است، گفت: تسهیلاتی که معمولاً بانک‌ها به تولیدکنندگان می‌دهند برای دو منظور است. یا برای تامین سرمایه ثابت است مانند ماشین‌آلات و تجهیزات و دانش فنی یا سرمایه در گردش منظور است که می‌تواند مواد اولیه یا به طور کلی نیازهای عمومی یک مجموعه باشد.
او مطرح کرد: برای فعالان اقتصادی و صنعتگران این نکته مهم است که آیا نرخ تسهیلات با درآمد بنگاه توازن دارد یا خیر. دوم اینکه این سود باید طی چه مدتی برگردد. اگر طرح طراوت بانک صادرات بتواند تولیدکنندگان را در این زمینه‌ها قانع کند، مطمئنا از این طرح استقبال می‌شود.
شهریاری افزود: مشکل بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های داخلی در وهله اول سرمایه در گردش است که باید تامین شود، دوم بازار فروش است که باید هزینه‌های تولید از سمت تقاضا برگردد. یعنی این سرمایه در گردش چند بار در بنگاه می‌تواند چرخش داشته باشد.
عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در ارائه تسهیلات بانکی دو مؤلفه بسیار مهم است. اول، نرخ بازپرداخت، دوم، قدرت خرید بازار. در واقع مهم این است که شفاف باشد تولیدکننده تا چه زمانی می‌تواند بفروشد و این منابع در چرخه اقتصادی برگردد. به طور مثال زمانی که قطعه‌سازها تولید می‌کنند و خودروسازها پولشان را نمی‌دهند، سرمایه در گردش این صنعت حبس شده و این منابع نمی‌تواند گردش کند. این‌ها موارد مهمی است که در طراحی طرح‌های تسهیلات‌دهی بانک‌ها مهم است و باید به آنها بپردازیم.
شهریاری افزود: در این شرایط تولید که سرمایه در گردش وجود ندارد، بانک صادرات بهتر است به تمام عوامل تولید توجه کند و بعد نرخ سود تعیین کند. اگر بانک‌ها فاکتورهای لازم را در پرداخت تسهیلات در نظر بگیرند، اثرات رونق تمام حوزه‌ها را دربر می‌گیرد.
او خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در حال حاضر عمده تمرکزش را بر روی درآمد از محل مالیات گذاشته و زمانی که بنگاه‌های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند یا بنگاه‌ تولیدی با ضرر تولید می‌کند، توان پرداخت مالیات ندارد و این بنگاه چندبار بتواند با وام و قرض سرپا بایستد و مالیات پرداخت کند، در نهایت بدون شک نابود خواهد شد. بنابراین بهتر است دولت تمام توجهش را به سمت رونق بخشیدن به صنعت معطوف کند و بانک‌ها با الگوبرداری از بانک صادرات که در این تحریم‌ها و شرایط سخت پیشقدم شده به بنگاه‌ها کمک کند، تولیدکنندگان کشور را یاری دهند.


کد مطلب: 6821

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/6821/رمز-موفقیت-طرح-طراوت-بانک-صادرات

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com