تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : 6883

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۰

۰
plusresetminus
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.18 درصد کاهش به 1628 دلار رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۰
 به گزارش "صدای بانک" ، در حالی که تبعات منفی اقتصادی ناشی از ویروس کرونا سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا سوق داده است، قیمت طلا علیرغم افت اندک در معاملات دیروز بزرگترین رشد هفتگی خود از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ را تجربه کرد.
 قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته با 0.18 درصد کاهش به 1628 دلار رسید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت طلا شاهد رشد بیش از 8 درصدی بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.37 درصد کاهش به 1654 دلار و 10 سنت رسید.
نگرانی ها از تبعات منفی ویروس کرونا موجب شد تا شاخص ها در بازار بورس وال استریت افت کند. فیل استریبل استراتژیست ارشد بازار در موسسه بلو لاین فیوچرز در شیکاگو گفت: «فروش ارزان سهام در بازار بورس آمریکا و متضرر شدن سرمایه گذاران بر تمام بازارها از جمله بازار فلزات گرانبها تاثیر گذاشته زیرا سرمایه گذاران برای جبران زیان های بورسی خود به فکر فروش طلا و سایر فلزات گرانبهای خود افتاده اند.»
ساکی کوپر تحلیلگر بانک انگلیسی استاندارد چارترد هم گفت:‌ «بازار به دنبال برآورد میزان تاثیرات قرنطینه شهرها و تعطیلی بنگاه های اقتصادی بر اقتصاد است... انتظار اقدامات محرک اقتصادی بیشتر و انتشار آمارهای ضعیف تر سبب رشد بیشتر قیمت طلا گشته است...صرف نظر از برداشت سودهایی که ممکن است صورت بگیرد قیمت طلا در معرض افزایش بیشتر قرار دارد و ما پیش بینی می کنیم که قیمت متوسط طلا در سه ماهه دوم سال به 1725 دلار برسد.»
در حالی که قرنطینه و تعطیلی فعالیت های اقتصادی موجب اختلال در زنجیره های عرضه شده فعالان بازار طلا همچنین از نزدیک عرضه فیزیکی طلا را زیر نظر دارند. دلالان طلای فیزیکی این هفته با توجه به بالا رفتن تقاضا به ویژه در سنگاپور نتوانستند تمام تقاضای بازار را تامین کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما