کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار پلیس به کلاهبرداری از کد بورسی

24 ارديبهشت 1399 ساعت 11:51

رئیس پلیس امنیت پایتخت با اشاره به نوع جدید کلاهبرداری استفاده از کد بورسی اشخاص توسط افراد لاکچری، توصیه کرد برای سرمایه گذاری از طریق کارگزاری‌های مجاز اقدام و بدون کسب مهارت وارد بورس نشوند.


 به گزارش "صدای بانک" ، نعمت اله علیپور با بیان اینکه استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف است، گفت:‌ بدیهی است با موارد خلاف قانون نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد.
وی افزود: دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه گذاران کلاهبرداری می‌کنند و متاسفانه این نوع کلاهبرداری نیز بیشتر توسط افراد شیک و با لباس‌های تمیز و اتوکشیده رخ می‌دهد.
علیپور ادامه داد: این افراد با رفتارهای متقلبانه و وعده‌های واهی از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کنند. به همین دلیل لازم است علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس حتما اقدام به کسب مهارت و دانش مربوط به این حوزه کنند و حتما از طریق کارگزاری‌های معتبر وارد این بازار شوند. همچنین فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در جایی انجام دهند که سرمایه آنها در دسترس باشد.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 7822

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/7822/هشدار-پلیس-کلاهبرداری-کد-بورسی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com