تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد مطلب : 8178

ثروت میلیاردرهای آمریکا افزایش یافت

۰
plusresetminus
گزارش موسسه مطالعات سیاسی (IPS) نشان می دهد ثروت میلیاردرهای آمریکا ۵۶۵ میلیارد دلار معادل ۲۰ درصد طی هجدهم ماه مارس تا چهارم ژوئن افزایش یافته است .
ثروت میلیاردرهای آمریکا افزایش یافت
 به گزارش "صدای بانک" ،   بیش از 42 میلیون نفر در آمریکا از آغاز بحران ویروس کرونا درخواست مزایای بیکاری کرده‌اند. اطلاعات نشان می دهد طی همین یازده هفته، ثروت میلیاردرهای آمریکا بیش از نیم تریلیون دلار افزایش یافته است.
 طبق جدیدترین گزارش موسسه مطالعات سیاسی (IPS)، ثروت میلیاردرهای آمریکا 565 میلیارد دلار طی هجدهم ماه مارس تا چهارم ژوئن افزایش یافته است یعنی یک رشد 20 درصدی.
 طبق این گزارش، کل ثروت میلیاردرهای آمریکا در چهارم ژوئن برابر با 3 تریلیون و 512 میلیارد دلار بود. تعداد این میلیاردرها هم نسبت به دو ماه گذشته 16 نفر افزایش یافته است.
ثروت چهار میلیاردر برتر آمریکا - چف بیزوس مدیرعامل شرکت آمازون، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک، ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس و سرگی برین از موسسان گوگل - در کل 94.3 میلیارد دلار افزایش یافته است. این لیست همچنین شامل مکنزی بیزوس همسر سابق جف بیزوس و بیل گیتس موسس مایکروسافت هم می شود که ثروت آنها به ترتیب 12.6 میلیارد و 11.8 میلیارد دلار افزایش یافته است.
برخی میلیاردرها از آغاز سال جاری میلادی ثروت خود را از دست داده‌اند مخصوصاً افرادی که در صنعت نفت و گاز فعال هستند. ثروت وارن بوفت بیش از 14 میلیارد دلار از آغاز سال 2020 کاهش یافته است.
 موسسه مطالعات سیاسی اعلام کرد:« بخش بزرگی از طبقه میلیارد در آمریکا در حال شکست بازار هستند. ثروت میلیاردرها رو به افزایش است در حالی که بسیاری شغل خود را از دست می دهند، پس اندازشان کاهش یافته و با بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می کنند».

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما