کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور 4.5 میلیون نفر در عرضه اولیه امروز

11 تير 1399 ساعت 12:57

مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران گفت: تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه سیتا که امروز در بورس انجام شد، 4.5 میلیون نفر مشارکت کردند.


 به گزارش "صدای بانک" ،     روح الله دهقان مدیر عامل فناوری بورس تهران امروز به صورت زنده در گفت و گو با شبکه خبر اعلام کرد: با توجه به استقبال بیش از اندازه مردم برای خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین در نماد سیتا1 تعداد مشتریان عرضه اولیه نسبت به سری قبل 50 درصد افزایش یافته است.
به گفته دهقان در عرضه اولیه قبلی 2.5 میلیون نفر و در دو عرضه اولیه قبل از آن هر کدام 3 میلیون نفر مشارکت کردند و امروز بالغ بر 50 درصد رشد در مشتریان خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین مشاهده شده است.
مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران همچنین گفت: امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم بیش از 66 هزار واحد رشد کرده و به رکورد بی سابقه یک میلیون و 612 هزار و 889 واحد رسیده است.
وی همچنین گفت: روند پرداخت در کارگزاری‌ها گرچه به کندی صورت می‌گیرد اما برخی کارگزاری‌ها نسبت به مشتریان خود متعهد شده‌اند که به ویژه در خرید سهام عرضه اولیه اعتباری به مشتریان می‌دهند و بعداً مشتریان می‌توانند حساب خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شارژ کنند.
دهقان افزود: امروز سیستم پرداخت شاپرک گرچه مشکل داشته اما فکر می‌کنم تأثیری در عرضه اولیه سهام سیمان تأمین نداشته است.
مدیر عامل شرکت فناوری بورس تهران همچنین در مورد مشکل یکی از کارگزاری‌ها گفت: بعد از ایجاد مشکل برای کارگزاری یادشده یکی دو روز طول کشید تا سامانه‌های کارگزاری راه اندازی شود و اکنون عمده مشتریان برای خرید عرضه اولیه در آن کارگزاری توانسته‌اند خدمات مورد نیاز دریافت کنند و سامانه‌های آن پایدار شده است.
  امروز به دلیل استقبال بی نظیر مردم برای خرید سهام عرضه اولیه سیمان تأمین سامانه‌های معاملاتی و آنلاین بورس در اکثر کارگزاری‌ها با کندی روبرو بود و حتی در یکی از کارگزاری‌ها که از سامانه‌های پیشرفته برخوردار بود، سیستم پرداخت آنلاین دچار مشکل شده و مشتریان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجبور می‌کردند از طریق واریز به حساب کارگزاری در بانک مربوطه اقدام کنند.    
 تعدادی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت موضوع «سامانه‌های معاملات بورس دچار مشکل است»، خواستار پیگیری موضوع و پاسخگویی مسؤولان شدند.


کد مطلب: 8579

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/8579/حضور-4-5-میلیون-نفر-عرضه-اولیه-امروز

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com