تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : 8789

میلیونرهای جهان : مالیات ما را افزایش دهید

۰
plusresetminus
میلیونرهای جهان از دولت‌هایشان خواستند تا برای التیامِ جهانِ مجروح از کرونا، از آنها مالیات بیشتری بگیرند.
میلیونرهای جهان : مالیات ما را افزایش دهید
 به گزارش "صدای بانک" ، جمعی از میلیونرهای جهان در نامه‌ای سرگشاده به دولت‌ها از آنها خواسته‌اند تا مالیات افراد ثروتمند را برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا و تبعات آن افزایش دهند.
«از آن جایی که کووید 19 جهان را در بر گرفته است، میلیونرهایی نظیر ما، نقش مهمی در التیام دادن به جهان بازی می‌کنند. ما افرادی نیستیم که در بخش مراقبت‌های ویژه از افراد بیمار مراقبت کنیم. ما راننده آمبولانس نیستیم که بیماران را به بیمارستان می‌آورند. ما کسانی نیستیم که قفسه‌های فروشگاه‌ها را پر می‌کنند یا مواد غذایی در منازل تحویل می‌دهند اما ما پول داریم، بسیار هم داریم.»
در این نامه آمده است: «اکنون پول زیادی نیاز است و در سال‌های آتی نیز مورد نیاز خواهد بود؛ امروز ما میلیونرهای امضاکننده این نامه از دولت‌هایمان می‌خواهیم تا مالیات افرادی نظیر ما را افزایش دهد. فورا، به میزان قابل ملاحظه و برای همیشه.»
به گفته امضاکنندگان این نامه، تاثیر شیوع این بیماری بلندمدت خواهد بود و احتمالا چندین دهه به طول می‌انجامد و احتمالا میلیون‌ها نفر را در فقر فرو خواهد برد همانگونه که بسیاری در حال حاضر شغل خود را به محدودیت‌های ناشی از  شیوع ویروس کرونا از دست داده اند. بعلاوه، نزدیک یک میلیارد کودک هستند که از تحصیل بازمانده‌اند و همزمان بسیاری از آنها دسترسی به منابع آموزشی برای درس خواندن در خانه ندارند.
علاوه بر اینها، حجم ناکافی سرمایه‌گذاری در سیستم سلامت عمومی در سراسر جهان به کمبود تخت‌های بیمارستانی، ماسک های محافظت‌کننده و ونتیلاتورهای لازم برای کمک به مقابله با کرونا منجر شده است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: «مشکلاتی که در اثر کووید 19 ایجاد شده با کمک خیریه‌ها حل نخواهد شد و این موضوع ربطی به سخاوتمندی آنها ندارد. رهبران دولتی مسئولیت افزایش سرمایه‌های مورد نیاز بپذیرند و آنها را عادلانه هزینه کنند. ما می‌توانیم اطمینان بدهیم که بودجه کافی برای سیستم های درمانی، مدارس و امنیت مان را از طریق افزایش دائمی مالیات بر ثروتمندان زمین، افرادی مثل ما،  تأمین می کنیم.»
این نامه به امضا 80 نفر رسیده است. ازجمله ابیگیت دیزنی، مالک شرکت والت دیزنی، ریچارد کرتیس ، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، جری گرینفیلد، موسس شرکت بستنی‌سازی بن و جری.
رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند شیوع ویروس کرونا باعث ثروتمندتر شدن ثروتمندان بزرگ جهان و تشدید قابل ملاحظه فاصله طبقاتی شده است. بگونه‌ای که حتی کمک‌های دولتی نیز در نهایت به جیب ثروتمندان سرازیر شده است. چنانکه بر اساس گزارش مؤسسه Americans for tax Fairness  بین روز 18 مارس تا 19 می و در طول اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی به شرکت‌ها برای مقابله با کرونا، 600 ثروتمند برتر آمریکا شاهد افزایش مجموعا 434 میلیارد دلاری دارایی خود بوده‌اند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین