تاریخ انتشاريکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : 9441

نقش جوانان با دانش و پژوهش محور در افزایش تولید و رفع موانع بیرونی و تحریم ها

۰
۱
plusresetminus
شرکت صنایع غذایی فرنان به واسطه راه اندازی خطوط جدید تولید پنیر و خمیر پیتزا و سایر محصولات خمیری و همچنین کیفیت محصولات خود و رضایت مصرف کنندگان، علاوه بر اشتغالزایی گسترده برای جوانان این مرز و بوم و تأمین نیازهای داخلی، توانسته است محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر کند. این شرکت همچنین در سال های اخیر موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.
مهندس محمد حسین عزیزی
مهندس محمد حسین عزیزی
 به گزارش "صدای بانک" ، در همین راستا گفتگوی کوتاهی با مهندس محمد حسین عزیزی، مدیرعامل این شرکت و یکی از کارآفرینان مطرح کشور ترتیب داده ایم که در زیر می خوانید:
 
  • فرنان از چه سالی شروع به فعالیت کرده است و چه محصولاتی دارد؟
مجموعه فرنان در سال 1381 با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و استفاده از تجارب و مشاوره کارشناسان کشورهای پیشرو در حوزه صنایع خمیری کار خود را شروع کرد و اولین خط تولید پنیرپیتزا نیز در اوایل این دهه افتتاح شد که با لطف و یاری خدا، توانستیم در این ده سال، خطوط تولید پنیرپیتزا را گسترش داده و علاوه بر پوشش سراسری در داخل کشور، بتوانیم محصولات خود را به کشورهای همسایه صادرکنیم. اکنون خدا را شاکریم که محصولات ما مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و توانسته ایم اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنیم.
 
  • شرکت فرنان در حال حاضر به عنوان یکی از برندهای پویا در حوزه محصولات خمیری و پنیر پیتزا در کشور و منطقه مطرح هست. چه عواملی باعث شده تا این مجموعه و محصولات آن در این مدت چنین روند ارزشمندی را حفظ و تقویت کند؟
سازمان ما بر اساس آنچه در عرصه جهانی کسب و کار مطرح می شود مجموعه ای از فرآیندهاست که هدف آنها، ایجاد ارزش برای مشتریست و معتقدم مصرف کننده نهایی است که می تواند میزان ارزش محصولات ما را تعریف کند. ما در فرنان خود را موظف به ارزش آفرینی در چهارچوب محصول مورد نیاز مشتری دانسته و برای تحقق این هدف با بازنگری دوره ای فرآیندها ـ در جهت کاهش اتلاف منابع و بهبود مستمر بهره وری عوامل تولید ـ ، کسب رضایت و وفاداری مشتری را مهمترین هدف خود قرار داده ایم.
فرنان در مدت نزدیک به بیست سال فعالیت مستمر خود با در اختیار داشتن بهترین فن آوری تولید محصولات و استفاده از مشاورین متخصص داخلی و خارجی، به استاندارد های روز دنیا در این حوزه دست پیدا کرده است.هدف ما همیشه نگاه پژوهش محور و استفاده از نیروی جوان، خلاق و خوش فکر در مدیریت شرکت بوده است. نگاه مدیریت استراتژیک بر اساس تفکر دانش محور، موضوعی است که در راس همه امور قرار داده شده و بسیاری از پیشرفت های خود را مرهون همین نیروهای خود می دانیم.
 
  • شما محصولات متنوع و با کیفیت بالایی را در سبد غذایی خود دارید و جوایز بسیاری را در بحث کیفیت و حمایت از حقوق مصرف کننده دریافت کرده اید. آیا توانسته اید سهم مناسبی از بازار را با توجه به سرمایه گذاری های جدید و توسعه خطوط در اختیار بگیرید؟
بله. این شرکت با اتکا به پژوهش ها و دانش نیروهای انسانی متخصص و با اعتماد به جوانان شایسته این مرز و بوم شکل گرفته است و با کسب شناخت مزیت های بازار و چشم انداز کارآفرینی پایدار، اکنون سهم معناداری از بازار خمیری و پنیر پیتزای ایران را به خود اختصاص داده است ولی در طرح چشم انداز این سازمان و با توجه به کیفیت بالای این محصولات انتظار داریم تا ان شالله در آینده ای نزدیک شاهد افزایش چندبرابری تولید محصولات با استانداردهای غذایی روز دنیا باشیم. کار گروهی و پژوهش محور ، تولیدات با کیفیت و احترام به ذائقه مصرف کننده ایرانی اولویت های اصلی سازمان در این چشم انداز هست.
 
  • آقای مهندس عزیزی شما بعنوان یک مدیر خوشنام در حوزه صنعت غذا چه عواملی را در موفقیت یک برند سهیم می دانید؟
بی شک هر موفقیتی، مرهون و مدیون کار گروهی و حضور نیروهای متخصص جوان و با دانش است. من این افتخار را داشته ام که با نیروهای صادق و پرتلاش در این مدت همکاری داشته ام. تخصص همیشه در اولویت امور برای پیشرفت یک مجموعه قرار دارد ولی در کنار آن، صداقت، پشتکار و برنامه ریزی درست و هدفمند می تواند مسیر پیشرفت را هموارتر سازد. مجموعه ای که دارای برنامه ریزی هدفمند بوده و چشم انداز سال های بعد را برای خود ترسیم کرده است، می تواند هدفمند تر و با اتلاف انرژی و سرمایه کمتری به موفقیت برسد .گذشته از این، اتخاذ تصمیمات بر اساس برنامه و مشترک اندیشی، انرژی و احساس مسئولیت نیروی انسانی را برای رسیدن به اهداف افزایش می دهد.
 
  • آیا صرف استفاده از مدیران با تجربه نمی تواند باعث سهولت کار شود؟ جنابعالی در صحبت های خود تاکید ویژه ای بر جوان گرایی و پژوهش محوری داشتید. نقش این نیروها در اقتصاد امروز ایران و رفع موانع بیرونی چیست؟
در عصر کنونی، استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌ها اهمیتی شگرف دارد. در میان این سرمایه‌ها، از نظر بنده، سرمایه انسانی به عنوان محوری ترین عنصر پیشرفت و جوانان به عنوان محوری‌ترین جزء سرمایه انسانی تلقی می شوند. در شرایط خاص تحریمی کشور ما و با توجه به محدودیت های موجود ، نقش سرمایه انسانی در رفع موانع بیرونی و مدیریت بر بحران‌های تحمیلی اهمیت زیادی دارد. طراحی و اجرای برنامه های درست و موفق جز با فرمانروایی عقل های مدبر و محاسبه‌گرِ صاحبان تجربه و نیرو و انگیزه‌ی جوانان متخصص عملی نمی شود. در واقع جوانگرایی یکی از مولفه ها وشاخصه هایی است که براساس آن می توان میزان پویایی یک مجموعه را تعیین کرد.
جوانگرایی، الگوها و اصول مشخصی دارد که اگر رعایت نشود ممکن است موجب آسیب زدن به مجموعه شود و همانطور که گفتم تلفیق تجربه و انگیزه جوانان می تواند به نفع آینده مملکت و صنعت کشور باشد.
 
  • ممنون از اینکه وقتتان را به ما دادید. اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.
آبادانی کشور و پویایی صنعت نیازمند مردانی است که صادقانه و همانند یک سرباز برای کشور کار کنند. ما نباید این سرمایه های ارزشمند را به راحتی از دست بدهیم. در شرایط اقتصادی امروز کشور، شرکت فرنان همانند سایر تولید کنندگان کشور در صف اول دفاع از  این مرز و بوم هست و این بهترین دلیلی است که در سالی که با نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، باید از این قشر تولیدکنندگان حمایت شود. تولید یکی از مقدس ترین کارهایی است که می توان انجام داد و کشور ما این ظرفیت و پتانسیل را دارد تا با حمایت از آنانی که خودشان را وقف تولید کرده اند و عمر خود را برای آبادانی کشور گذاشته اند، تبدیل به یکی از قطب های صنعتی منطقه و دنیا شود و اکنون با افتخار اعلام میکنم که در سال جهش تولید، شرکت فرنان با توسعه خطوط پنیر پیتزا و محصولات خمیری جدید و انواع محصولات توانسته است بر میزان اشتغال و تولید بیفراید.
نکته دیگر این است که برای افزایش تولید ملی باید لوازم آن فراهم باشد. نمی شود تولید ملی افزایش پیدا کند اما متناسب با آن منابع مالی لازم برای افزایش تولید آماده نباشد.این دو لازم و ملزوم همدیگرند.باید برای سیاست های افزایش تولید همه ابزارهای آن از جمله فضای مناسب برای حضور بخش خصوصی نیز پیش بینی شود. در این میان نقش دولت بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده است. باید فرمول مناسبی برای تقسیم کار بین دولت و مردم یا بخش خصوصی وجود داشته باشد. از شما هم تشکر میکنم که دغدغه این حوزه را دارید و به تولید و کسانی که صادقانه در این راه تلاش می کنند توجه دارید.

منبع: شما نیوز 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

نظرات شما
حسینی
بسیار عالی
متشکر از جناب عزیزی بخاطر این نگاه تحسین برانگیزشان و ممنون از کیفیت بالای محصولاتتان