تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : 9810

خبرهای خوب از گردشگری هندورابی در راه است

۰
plusresetminus
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: راه اندازی حمل و نقل ترکیبی "هوایی و دریایی" می تواند نقش موثری بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی جزیره هندورابی داشته باشد
خبرهای خوب از گردشگری هندورابی در راه است
  به گزارش "صدای بانک" ،    غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه امیرافشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور؛ سه شنبه ۲۵ شهریور، در بازدید از امکانات و زیرساخت های باند فرودگاه این جزیره؛ هندورابی و کیش را بستر اصلی توسعه گردشگری برای سواحل جنوبی ایران برشمرد و گفت: با توجه به این که گردشگری به عنوان یک صنعت پر درآمد رونق اقتصادی تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، می تواند مکمل خوبی در توسعه گردشگری جزیره کیش و کشور باشد و این مهم به دیگر مناطق جنوبی ایران تسری یابد.
مظفری از جزیره هندورابی به عنوان یک سرمایه ارزشمند در سطح کشور یاد کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های این جزیره برخورداری از سواحل زیبا و آب و هوای متنوع و فراهم شدن امکانات و زیر ساخت های ابتدایی در این منطقه است.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح جامع و برنامه ریزی های صورت گرفته، به منظور تحقق یافتن بهترین اقدامات زیرساختی و گردشگری، در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری هندورابی خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که سواحل جنوبی کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار است افزود: با اهتمام به کارگیری پتانسیل ها و ظرفیت های موجود می توانیم گام های موثری در حوزه گردشگری برداریم و اقتصاد کشور را متحول کنیم.
غلامحسین مظفری با اشاره به این که طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و امکانات این منطقه انجام شده است گفت: طرح جامع هندورابی ظرف ۵ سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد و این منطقه می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.
مظفری با بیان این که رئیس فدراسیون کاراته جهانی در سفر چند روزه خود به ایران فضای جزیره کیش را از نظر هتلینگ و خدمات گردشگری، ترمینال مسافری و حمل و نقل ... مثبت ارزیابی کرد گفت: جزیره کیش از نظر پتانسیل ها و ظرفیت های موجود یکی از نادر مناطق موجود در دنیا است که ورزشکاران می توانند در محیطی سالم و امن به فعالیت ها و مسابقات ورزشی بپردازند و همچنین منطقه ای مناسب برای برگزاری برنامه ها و همایش های بین المللی است.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بستر اصلی تحقق یافتن اقدامات مهم در حوزه گردشگری را حمل و نقل مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: با فراهم شدن تمام امکانات و زیرساخت های مورد نیاز می توانیم یک کنسرسیوم برای حمل و نقل با محوریت سه مجموعه تفریحی و گردشگری جزایر کیش، هندورابی و بندر آفتاب در استان هرمزگان تعریف کنیم.
غلامحسین مظفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲میلیون مسافر در سال به جزیره کیش سفر می کنند که با اتمام پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش، این ظرفیت به شش میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.
مظفری افزود: ظرفیت هتلینگ جزیره کیش نیز با هتل های جدید به دو نیم برابر و بالغ بر ۴ میلیون نفر خواهد رسید.
مظفری در خصوص موضوعات کلان کشور در این منطقه گفت: با فراهم شدن مقدماتی در این منطقه مجموعه های اقتصادی کشور از جمله مالی، پولی و زیر ساخت ها همه با هم در قالب یک کنسرسیوم با محوریت شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و با پیش بینی سرمایه اولیه ۱۰ هزار میلیارد تومان، در قالب یک شرکت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند می توانند نسبت به خرید سهام از این شرکت اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در خصوص زیرساخت ها؛ تقسیم کار اولیه انجام شده است و شرکت هایی همچون مپنا انرژی " آب و برق" این منطقه را بر عهده خواهند گرفت و طی مذاکراتی با یک شرکت داخلی در خصوص"تمام زیرساخت های فیبر اصلی پشتیبان به جزیره کیش و داخل جزیره، طرح فیبر نوری نهایی شده و این موضوع در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
امیرافشین خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره بر این که این شرکت در زمینه های هواپیما سازی مدل های: ایرباس، ام دی، ۳۳۷ و حتی صنعت بدون سرنشین، هلی کوپترها و ویتور ها از برنامه های آینده این شرکت است اظهار داشت: در حال تولید ۸ مدل از هواپیماها هستیم و تلاش می کنیم در این صنعت به ارائه خدمات پایدار برسیم.
خواجه فرد گفت: این اقدام مهم نیاز به یک پشتیبانی پایدار دارد که پیش بینی ها لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با بیان این که این منطقه از نظر حمل و نقل ترکیبی و ارتباطات سریع با جزایر دیگر زیر ساخت هایی دارد که برای تردد مسافران توسط شاتل دو ساعته در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به این که در دهه فجر از ترابری سبک قصد رونمایی داریم این مهم می تواند برای حمل و نقل ترکیبی سبک در این منطقه کاربردی باشد.
وی با اشاره بر این که نوع و ماهیت صنعت هوایی به گونه ای هست که توسعه پایدار ایجاد می کند اظهار داشت: تلاش بر این هست تا عید امسال بتوانیم مسیر ترکیبی را ایجاد کنیم و آموزش های لازم در این خصوص برای پرسنل برگزار شود.
مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که این جزیره با محوریت گردشگری و بر اساس طرح جامع در نظر گرفته شده است افزود: جزیره هندورابی به عنوان منطقه ای که از نظر جذابیت های گردشگری منطقه ای با طبیعت بکر است، با راهبری مدیریت غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اقدامات زیرساختی و بسته های سرمایه گذاری توسط مشاورین مجرب و توانمند تهیه و مورد استقبال بسیار خوب فعالین اقتصادی جهت سرمایه گذاری قرار گرفته است.
خانزادی با بیان این که مساحت این منطقه محدود است و ترددهای هوایی با محوریت گردشگری عملیاتی خواهد شد؛ فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را استثنایی عنوان کرد و گفت: خارج از نگاه های اقتصادی کسی که قصد سرمایه‌گذاری دارد می تواند از مجوز ساخت سایت هلی کوپتری که بیشتر از ۷ آشیانه طبق طرح جامع دیده نشده است بهره مند شوند که تا کنون سه شرکت آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری اعلام کرده است.
در این نشست امیر ترکاشوند مدیر جزایر اقماری کیش، با بیان این که این منطقه در طرح جامع به عنوان یک جزیره طبیعت محور تعریف شده است اظهار داشت: ۱۳ بسته سرمایه گذاری در قالب تفریحات دریایی هتلینگ و خدمات گردشکری درنظر گرفته شده است که سالانه به طور متوسط ۲۰۰۰ نفر به صورت خود جوش در ایام نوروز و اواخر سال به این جزیره سفر می کنند
ترکاشوند در خصوص اقدامات انجام شده جهت ارائه خدمات تلفن همراه در جزیره هندورابی افزود: اقداماتی در زمینه فیبر نوری صورت گرفته و طی مذاکراتی با مخابرات؛ در آینده نزدیک دکل تلفن همراه در این جزیره نصب و راه اندازی خواهد شد و همچنین آب مورد نیاز این منطقه به میزان ۳۰۰ متر مکعب و بیش از نیاز این منطقه تولید و آبیاری فضای سبز نیز از آب شیرین تامین می شود.
وی گفت: جزیره هندورابی ۱۰۹ نفر جمعیت دارد و دارای ۲ کلاس درس با ظرفیت ۲۰ نفر دانش آموز و 35 نفر نیروی نظامی و انتظامی در این منطقه مستقر است.
شایان ذکر است در این بازدید سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، فضل الله حیدری و داوود نجفی معاونین سازمان صنایع هوایی، حمیدرضا تاجیک رستمی مسئول دفتر، امیر مجتبی روحانی مدیرعامل شرکت پنها حضور داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما