تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : 9918

اخرین امار کرونا در کشور فوت 184نفر در 24 ساعت گذشته

۰
plusresetminus
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر بر اثر کرونا جان باختند.
اخرین امار کرونا
اخرین امار کرونا

 

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت:  از دیروز تا امروز 2 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 605 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 594 نفر از آنها بستری شدند و  مجموع بیماران کووید19 در کشور به 432 هزار و 798 نفر رسید.
لاری افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 184 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 24 هزار و 840 نفر رسید.
به گفته وی، خوشبختانه تا کنون 365 هزار و 846 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند البته  3948 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی گفت: تا کنون سه میلیون و 828 هزار و 330 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت  استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز  و استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. 
آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای 83000 هندی در 24 ساعت گذشته +جدول تغییرات
وضعیت کرونا در استان اصفهان
لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان تشریح کرد: پس از خیز بسیار شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در استان اصفهان و کاهش تدریجی در موارد ابتلا و بستری از فروردین تا اوایل خردادماه سال جاری، از نیمه دوم خردادماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان، مجدداً شیب صعودی به خود گرفته است و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است.
وی افزود: هم‌‌اکنون شهرستان‌‌های اصفهان، برخوار، چادگان، خمینی‌‌شهر، خوانسار، سمیرم، فریدن، فریدون‌‌شهر، فلاورجان، لنجان و نجف‌‌آباد در استان اصفهان در وضعیت قرمز و شهرستان‌‌های بویین و میاندشت، تیران و کرون، شاهین شهر و میمه، شهرضا، کاشان، مبارکه و نائین در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.
لاری تصریح کرد: بروز موارد بستری و مرگ و میر در استان اصفهان، بالاتر از میانگین کشوری است. هم‌‌اکنون، 1278 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان بستری هستند که 216 نفر از این بیماران، به علت شرایط بالینی نامناسب، در بخش مراقبت‌‌های ویژه حضور دارند.
ممنوعیت انجام اعمال جراحی غیراورژانسی از شنبه
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که متوسط سن بستری بیماران کرونایی در استان اصفهان 57 سال گزارش شده است؛ خاطرنشان کرد: ظرفیت بیمارستان‌‌های مرجع کرونا در این استان در حال تکمیل است و برای پوشش خدمات بیماران، تعداد بیشتری از تخت‌‌های بیمارستانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه اختصاص داده خواهد شد؛ همچنین اعمال جراحی‌‌ غیراورژانسی از روز شنبه تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین