تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد مطلب : 9958
اختصاصی" صدای بانک "/

فشار مضاعف برای تشکیل حباب بورسی دیگر

۰
plusresetminus
بر اساس شنیده‌ها در نشست مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی با معامله گران حرفه‌ای بازار سهام که ابزارهای رسانه‌ای نیز در اختیاردارند بر دو محور توافق شده است.
حباب بورس
حباب بورس
به گزارش صدای بانک، شنیده ها حکایت از آن دارد برخی مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی با معامله گران حرفه‌ای که در فضای مجازی فعال هستند نشست‌هایی برگزار کرده‌اند که خروجی آن راه‌اندازی کمپین فشار حداکثری برای حمایت‌های پولی از بازار سهام است.
بر اساس شنیده‌ها در نشست مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی با معامله گران حرفه‌ای بازار سهام که ابزارهای رسانه‌ای نیز در اختیاردارند بر دو محور توافق شده است.
محور اول نسبت دادن روند نزولی بازارسرمایه به سیاست‌های پولی است و در محور دو ایجاد فشار به تصمیم گیران برای حمایت اعتباری از بازار سهام در اشکال مختلف است.
راه‌اندازی کمپین فشار حداکثری به سیاست‌گذار در حالی انجام می‌شود که گروه‌های ذی‌نفع بورسی در سال گذشته سودهای چندصددرصدی کسب کرده‌اند و زیان دیدگان بورس سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای بوده‌اند که در نقطه اوج به‌عنوان خریدار وارد بازار شده و عمدتاً در دوره اصلاح فروشنده بوده‌اند.
به نظر می‌رسد در دور جدید فشار رسانه‌ای هدف تشویق بیشترسیستم بانکی به تزریق اعتبار بیشتر به بورس است. این اعتباردرشرایط فعلی با استقراض از بانک مرکزی میسر است که به معنای دمیدن بررشد نقدینگی ست که درنهایت به تورمی بالاتر دامن می‌زند که همین حالا نیزکمرمردم را خم کرده است .درواقع در این حالت بیش از 80 میلیونی ایرانی هزینه حباب مجدد بورس را باید بدهند.
البته حلقه های فشار بورسی تاکید دارند که ایجاد نقدینگی برای بورس تورم زا نیست این در حالی است که با تشکیل حباب در بهار امسال، انتظارات تورمی افزایش یافت و با خالی شدن آن نیز، بازارهای دارایی دیگر دستخوش هیجان شد
از سرمایه‌گذار بورسی که در فضای مجازی نفوذ دارد انتظاری نیست اما از سیاست‌گذاری که باید تلاش کند همه مردم را به یک‌چشم ببیند و در سیاست‌گذاری اهداف کلان اقتصادی را در نظر داشته باشد توجه به خواسته یک گروه و هم‌راستایی با آنان علاوه بر ریسک پیدایش تضاد منافع موجب می‌شود سیاست‌گذار در تله تصمیم‌گیری بیفتد. تصمیم‌گیری که برای بهبود یک بازار به سایر بخش‌ها آسیب می زند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین