کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی "صدای بانک "

دانش بنیان‌ها زیر چتر بانک سینا

24 شهريور 1398 ساعت 9:20

بانک سینا با رویکرد تعامل با شرکت‌های دانش بنیان اولین بانکی بود که تعاملات خود را با صندوق شکوفایی و نوآوری آغاز و امکاناتی را فراهم آورد که صدور ضمانت‌نامه و فعالیت‌های مالی با سرعت بیشتری ارائه شود.


  به گزارش "صدای بانک" ،  نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه اقتصادی کشور طی چند سال گذشته بیش از پیش پررنگ شده و حمایت بانک‌ها نیز در روند رو به رشد این شرکت‌ها تاثیر فراوانی داشته است.

شرکت‌های دانش‌بنیان یا شرکت‌های متمرکز بر دانش، شرکت‌هایی هستند که دانش و فناوری، جز جدایی‌ناپذیر از دارایی اساسی آن‌ها است.

شرکت‌های دانش‌بنیان به واسطه تغییرات گسترده و چشمگیر در اقتصاد جهانی ظهور کرده‌اند که طی دهه‌ها باعث شده‌ خدمات، اولویت بالاتری پیدا کنند و می‌توان این شرکت‌ها را به عنوان نشانه‌ای از انقلاب صنعتی سوم دانست.

این شرکت‌ها از حمایت‌های دولتی نظیر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت 15 سال و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره (بلند مدت یا کوتاه مدت) و یا بی بهره برخوردار هستند.

اما از آنجایی که امروزه اقتصاد دانش بنیان و به عبارتی اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی کشورها تبدیل شده و شرکت‌های دانش بنیان نیز به همین نسبت مورد توجه قرارگرفته‌اند. شرکت‌های دانش بنیان با تکیه‌بر دانش و فناوری‌های نوین بدون نیاز به سرمایه‌های زیاد که در صنایع سنگین و سنتی به آن نیاز است، شکل می‌گیرند و نقش مهمی در افزایش تولید، بهره‌وری و اشتغال‌زایی دارند.

به همین دلیل بانک‌ها نیز با درک نقش ویژه شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری و حمایت از این شرکت‌ها را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند و با علم به اینکه ابزار اصلی شکل‌گیری و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان‌ها موضوع منابع مالی است و شکل‌گیری ایده و رسیدن آن به مرحله تجاری‌سازی به‌طور حتم نیازمند منابع مالی است، بانک‌های کشور سعی دارند با استفاده از دو بستر منابع مالی و سرمایه‌گذاری برای این شرکت‌ها و با ارائه خدمات و طرح‌های مختلف، از آن‌ها برای اقتصادی بهتر در آینده و همگام با استانداردهای روز دنیا حمایت کنند.

بانک سینا را می‌توان از جمله بانک‌هایی در کشور عنوان کرد که در این زمینه تلاش‌های چشمگیری داشته و در سال ۹۶ نیز رتبه اول در حمایت از شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

این بانک با رویکرد تعامل با شرکت‌های دانش بنیان اولین بانکی بود که تعاملات خود را با صندوق شکوفایی و نوآوری آغاز و امکاناتی را فراهم آورد که صدور ضمانت‌نامه و فعالیت‌های مالی با سرعت بیشتری ارائه شود.

از جمله موارد هدف‌گذاری شده در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، ضرورت حضور بانک‌ها در کنار صندوق شکوفایی و نوآوری در جهت تسهیل امور است. حمایت از ایده‌ها و طرح‌های ریسک پذیر و نوآورانه، به فعالیت درآمدن استعدادهای بالقوه و تبدیل ایده به نمونه اولیه و رسیدن به مرحله تولید انبوه قطعاً نیازمند تامین مالی و حمایت‌های بانکی است.

از آنجایی که یکی از موضوعات مهم برای شرکت‌های دانش بنیان وثیقه و پشتوانه‌ی مالی است این صندوق در این مسیر از این شرکت‌ها حمایت کرده و‌ بانک سینا نیز طبق تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی، انواع تسهیلات ریالی را در قالب عقود مبادله‌ای و مشارکتی به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان که از سوی این صندوق معرفی می‌شوند، اعطا می‌کند.

مدیرعامل این بانک نیز با تاکید بر گسترش همکاری‌ها و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، درباره این شرکت‌ها معتقد است: بانک سینا پیش‌تر نیز همکاری‌های قابل قبولی را با صندوق نوآوری و شکوفایی داشته و اقدامات مناسبی را در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت داده است و امیدواریم شاهد حضور و مشارکت موثرتر بانک‌ها در این زمینه باشیم.
 


کد مطلب: 3603

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/report/3603/دانش-بنیان-ها-زیر-چتر-بانک-سینا

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com