تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : 10961

چرایی حمله پیش دستانه به مخبر 

۰
plusresetminus
پس از مطرح شدن نام آقای مخبر به عنوان معاون اول آقای رئیس جمهور که با هماهنگی مقام معظم رهبری و البته اکراه شخص آقای مخبر و شروط ویژه ء ایشان همراه بود ، شاهد موج شدیدی از حملهء رسانه ای به ایشان بوده ایم .
به گزارش صدای بانک؛ شاه بیت این هجوم رسانه ای اشتغال فرزند ایشان در یک شرکت و مسائل مربوط به موسسه ای با نام علامه مخبر دزفولی است . در این متن قصد پاسخ به این شبهات را نداریم چرا که اهل فن از نوع طرح آنها و زمان مطرح شدن شان خود پی به پاسخ ها خواهند برد . هرچند که در رسانه  نیز پاسخ در خور توجه داده شده است . به نظر نمی رسد که قصد شبهه آفرینان روشن شدن اذهان باشد چرا که این موارد قبل از طرح نام آقای مخبر هم وجود داشته است . 
پس علت چیست و چه کسانی در پشت این قائله اند ؟! 
مختصرا و به اجمال می توان به گروه و یا افراد زیر اشاره کرد : 
۱ - گروهی که نمی خواهند دولت آقای رئیسی در بعد اقتصادی و با بکار گیری منش و رفتارهای جهادی موفقیت قابل توجهی را کسب کند . بکار گیری این روش ها تخصص و تجربهء آقای مخبر است همان طور که در فرمایش مقام معظم رهبری در مورد ایشان نیز بدان ها اشاره شده است از جمله خلاقیت و جدیت . 
۲ - افرادی که با نیت های خاص به ستاد های آقای رئیسی نفوذ کرده بودند و توقع داشتند که پس از انتخابات به جایگاه و مراتبی برسند ولی با انتخاب آقای مخبر این مسند ها را بر باد رفته می بینند . 
۳ - خط اقتصادی شکست خورده در ادوار گذشته که همچنان نسخه های منسوخ دورهء هاشمی و خاتمی را تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی می داند . 
۴ - رقیبان آقای مخبر که سودای معاون اولی داشتند و به هر دلیلی با اقبال و نظر آقای رئیسی مواجه نشدند . 
۵ - جمعی از هم استانی های ایشان که توقع داشتند در سال های گذشته آقای مخبر به صرف هم استانی بودن و نه شایسته بودن ، آنان را در پست های مدیریتی خاصه در ستاد اجرایی به کار می گمارد . 
۶ - جمعی افراد صاحب رسانه و به قول حضرت امام (ره) قلم به مزد که کارشان ارتزاق از طریق باج خواهی رسانه ای است و با باج دهی آقای مخبر مواجه نشدند. 
به نظر می رسد آقای مخبر با یک آزمون سخت مواجه است .دو مسیر پیش روی ایشان است : به جان خریدن ناملایمات و  پذیرش مسئولیت بدور از حاشیه ها و تلاش جهت پیاده سازی روشهای انقلابی در حوزه اقتصاد و یا انصراف از مسئولیت و عافیت طلبی . 
با روحیه ای که از آقای مخبر سراغ داریم بی شک ایشان عافیت طلب نیست .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما