تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : 11812

تجلی تعقل و تدبر دوره جدید ریاست سازمان بورس بر نمایشگر تابلو بورس

۰
plusresetminus
تعقل و نیز تدبر درست در این دوره از مدیریت سازمان بورس کاملا مشهود بوده و این امر در بهبود روند معاملات بازار به خوبی روی تابلوی معاملات به نمایش درآمده است.
تجلی تعقل و تدبر دوره جدید ریاست سازمان بورس بر نمایشگر تابلو بورس
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران طی گفتگویی با دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران، وی ضمن حمایت از اقدامات سازمان بورس در دوره مدیریتی جدید به جلسه اخیر اتاق بازرگانی با رئیس سازمان بورس اشاره کرد و گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بورس در راستای بهبود وضعیت بازار مورد ارزیابی قرار گرفت.
"علی سامانی فرد" با مثبت خواندن اقداماتی که در چند ماه اخیر در دستور کار سازمان بورس قرار گرفت است، گفت: تعقل و نیز تدبر درست در این دوره از مدیریت سازمان بورس کاملاً مشهود است به‌گونه‌ای که نتیجه این تدابیر در بهبود روند معاملات بازار نمایش داده شده است.
وی با اشاره به اینکه عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها باعث کاهش پیش‌بینی‌پذیری در بازار می‌شود که این رویه خوشایندی برای اهالی بازار و فعالان اقتصادی نیست، اظهار داشت: پیشنهاد ما در این زمینه به مسوولان، طراحی یک پنل برای بازار است تا به همراه تقویم زمانی رویدادها و برنامه‌ها اعلام شود که بازار بتواند خود را با سیاست‌های سازمان هماهنگ و همراه کند.
سامانی فرد با بیان اینکه این اتفاق قطعاً کمک کننده به فعالان بازار خواهد بود تا بتوانند از این طریق پیش‌بینی بهتری از وضعیت بازار داشته باشند، گفت: در کل اقدامات سازمان بورس برای عموم فعالان بازار جزء تصمیمات بسیار خوبی بود که رگه‌هایی از خرد و تدبر در آن تصمیمات قابل مشاهده است.
افزایش دامنه نوسان، اقدامی مثبت از سوی سازمان بورس
دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه افزایش دامنه نوسان از جمله اقدامات مثبت سازمان بورس بود که در دستور کار قرار گرفت، گفت: به نظر می رسد اقدام مربوط به افزایش دامنه نوسان تنها راه ممکن فراروی سازمان بود، این موضوع از جمله تصمیمات سختی است که بارها قرار بود در بازار اتخاذ شود اما در هیچ دوره‌ای از ریاست سازمان بورس، جرأت اجرایی شدن این تصمیم سخت وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه اکنون سازمان بورس در دو راهی سختی مبنی بر وجود دامنه نوسان یا عدم وجود آن قرار گرفته است، افزود: عدم وجود دامنه نوسان منجر به کارایی بازار خواهد شد، زیرا یک بازار کارا بازاری است که محدودیتی به اسم دامنه نوسان برای آن وجود نداشته باشد، قفل بودن سهم در صفوف خرید و فروش به عنوان یکی از اشکالات اصلی ناکارایی بازار تلقی می‌شود.
تبعات حذف یکباره دامنه نوسان
سامانی فرد به تبعات حذف یکباره دامنه نوسان تاکید کرد و گفت: حذف یکباره دامنه نوسان می‌تواند در شرایط امروز آسیب‌زا باشد، زیرا در این میان برخی حضور دارند که در بازار به صورت هیجانی رفتار می‌کنند و ممکن است این رفتار، دست برخی از افراد را برای سواستفاده باز بگذارد.
دبیر کمیته بورس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: پیشنهاد مکرر ما به سازمان بورس وجود دامنه نوسان پویا بود، چیزی که نه بازار را دچار صفوف خرید و فروش می‌کند و نه معایب حذف یکباره دامنه نوسان مبنی بر تشدید هیجانات را دارد.
وی ادامه داد: در جلسه چند وقت گذشته، مدیر عامل فرابورس ایران مطرح کرد که این اقدام نیازمند زیرساخت فناوری است که فعلا در دسترس نیستند؛ بنابراین با توجه به وجود چنین مشکلی افزایش تدریجی دامنه نوسان تا ١٠ درصد بهترین تصمیمی بود که سازمان بورس آن را اتخاذ کرد.
سامانی فرد با بیان اینکه رییس سازمان بورس در گزارش چند وقت گذشته خود از کاهش صفوف خرید تحت تاثیر افزایش یک درصدی دامنه نوسان خبر داد، گفت: به نظر می‌رسد در صورت افزایش دامنه نوسان تا ١٠ درصد مسیر این بازار متعادل شود؛ بنابراین این تصمیم بهترین تصمیمی بود که سازمان بورس آن را در وضعیت فعلی بازار اتخاذ کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین