تاریخ انتشارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : 11846

همایش اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شد/ امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری

۰
plusresetminus
همایش اقتصادی تجار و بازرگانان ایرانی و ارمنی توسط سازمان توسعه تجارت ایران با حضور مقامات دو کشور و تجار بخش خصوصی برگزار شد.
همایش اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شد/ امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران در همایش اقتصادی ایران و ارمنستان که به همت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته برگزار شده بود، ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی به تشریح فرصت‌های تجاری ارمنستان پرداخت.
 
  آرسن آواگیان عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا را فرصتی طلایی جهت سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و صادرات مجدد کالاهای ایرانی از طریق ارمنستان به کشورهای حوزه اوراسیا عنوان کرد.
  
عباس ظهوری، سفیر ج. ا. ایران در ایروان نیز با بیان اینکه ایران و ارمنستان دارای روابط فرهنگی چند هزار ساله و روابط سیاسی مطلوب هستند اما روابط اقتصادی همگام با روابط سیاسی و فرهنگی رشد نداشته است، گفت: با توجه به موقعیت ژئوپولتیک ارمنستان در منطقه قفقاز، ارتقای روابط تجاری ضروری بوده و یکی از مهمترین مسائل پیگیری و احداث جاده شمال- جنوب از نوردوز به ایروان است.
 
در جریان این نشست یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در حوزه انرژی (برق، نفت، گاز، آب و محیط زیست)، حوزه روابط اقتصادی (زمینه‌های تجارت، صنعت و معدن، بانک، بیمه، اتاق‌های بازرگانی، سرمایه‌گذاری و مناطق آزاد)، حوزه فرهنگ (زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و علوم و تحقیقات)، حوزه ارتباطات ( زمینه‌های حمل و نقل، ارتباطات، فناوری پیشرفته، مخابرات) توسط وزیر نیروی ج. ا. ایران و معاون نخست وزیر ارمنستان به امضا رسید. 
 
برگزاری جلسات B2B بین تجار ایرانی و ارمنی
 
در ادامه جلسات B2B بین تجار ایرانی و ارمنی تشکیل شد و شرکت‌هایی در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی، فولاد و انرژی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها و مواد غذایی حضور داشتند. در این رویداد بیش از 35 شرکت ارمنی در حوزه‌های گوناگون شرکت کردند.
 
امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری
 
همچنین در پایان این همایش یادداشت تفاهم همکاری بین مناطق آزاد ارس و مغری توسط روسای دو منطقه امضا و اظهار امیدواری شد با اجرا و پیگیری توافقات صورت گرفته شاهد تشکیل شرکت‌های ایرانی- ارمنی در مناطق مذکور جهت توسعه تجارت باشیم.
 
  گفتنی است این همایش به همت سازمان توسعه تجارت ایران، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، سفارت ایران در ارمنستان و وزارت نیرو جهت توسعه تبادلات تجاری ایران و ارمنستان و به عنوان یک رویداد تجاری در حاشیه هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما