تاریخ انتشارشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : 12560

دولت هنوز منابع صندوق ملی مسکن را نداده است

تشکیل کمیته نظارت بر اجرای قانون جهش تولید مسکن
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته‌ای از وزارت راه، معاونت نظارت مجلس و کمیسیون عمران برای نظارت بر اجرای قانون تولید مسکن تشکیل می‌شود.
دولت هنوز منابع صندوق ملی مسکن را نداده است
به گزارش صدای بانک از خبرگزاری ایسکا، محمدرضا رضایی کوچی طی گفتگویی، با اشاره اینکه بررسی طرح دوفوریتی ساماندهی و کنترل اجاره بهای مسکن در کمیسیون عمران مجلس تمام و تقدیم هیئت رئیسه شده است، اظهار کرد: به احتمال زیاد طرح روز سه‌شنبه هفته جاری در صحن علنی مجلس بررسی شود.
وی افزود: متأسفانه هیچ قانونی برای مسئله اجاره بها نداریم در حالی که نرخ اجاره بها به طور میانگین سالانه بیش از 50 درصد افزایش دارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه کنترل اجاره بها در کوتاه مدت این است که یک سقف برای قراردادهای اجاره مسکن تعیین شود، اظهار کرد: این موضوع باید در جلسه سران قوا تعیین تکلیف شود، همانطور که سال گذشته مواردی برای حمایت از مستأجران در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اجازه بها اکنون تحت تأثیر افزایش قیمت مصالح ساختمان قرار گرفته و چندین برابر شده است، گفت: متأسفانه قوانینی چون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه ملی املاک و اسکان کشور هم هیچ کمکی به مدیریت بازار مسکن و اجازه بها نکرده است.
رضایی کوچی خاطرنشان کرد: در اجرای قانون تولید مسکن عقب هستیم و مسکنی تولید نشده است. در قانون مجلس شورای اسلامی آمده بود که صندوق ملی مسکن تأسیس شود و دولت منابعی را به آن وارد کند، الان سه ماه از سال گذشته ولی هیچ منابعی وارد صندوق نشده است. این یعنی تولید مسکن شکل خودش را پیدا نکرده و انتظارات در مورد تولید دو میلیون واحد مسکن برآورده نشده است.
وی اختصاص نیافتن منابع بانک‌ها و زمین‌های دولتی را از جمله عوامل مسکوت ماندن قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد و گفت: مقرر شده کمیته‌ای از وزارت راه، معاونت نظارت مجلس و کمیسیون عمران  برای نظارت بر اجرای قانون تشکیل شود و اگر قانون اجرا شود مشکل مسکن را حل خواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت کوتاه مدت بازار مسکن و اجاره بها باید به صورت نظارت بر قیمت اجاره بها باشد همانگونه که ستاد کرونا با استمداد از جلسه هماهنگی سران قوا مصوب کرد که قرار بود این مسئله ادامه یابد که متأسفانه در  عمل اتفاق نمی‌افتد.
به گزارش ایسکانیوز؛ رستم قاسمی در توئیتی نوشت: تیغ تیز اجاره بها روی گردن قشر آسیب پذیر است و برداشتن آن نیازمندحرکتی جهادی و بزرگ و اقدامی فراوزارتخانه ای می باشد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از بسته جدید خروج از بحران خبرداد و نوشت: بسته جدید خروج از این بحران را با همکاری صاحب نظران به رئیس جمهور تقدیم کردم که با تأیید سران قوا حرکتی اساسی به جای مُسکن های زودگذر آغاز شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین