تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : 12564

پیش‌بینی قیمت بیت کوین ( BTC ) در سال 1401

۰
plusresetminus
پیش‌بینی قیمت بیت کوین ( BTC ) در سال 1401
به گزارش صدای بانک از سایت خبری سیگنال، برترین تحلیلگران دنیا مدل‌های مختلفی را برای پیش بینی قیمت بیت کوین در نظر گرفته‌اند و هر تحلیلگر مطرحی مدل اختصاصی پیش بینی خود را دارد. بر همین اساس و با ریزش این روزهای قیمت بیت کوین قصد داریم نگاهی به معروف ترین این مدل‌ها داشته باشیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ مدل Stock-to-Flow

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ مدل Stock-to-Flow
Stock-to-Flow

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 1401

یکی از مدل‌های قوق العاده کارآمد در پیش بینی قیمت بیت کوین ، مدل Stock to Flow می‌باشد. این مدل اولین بار توسط تحلیلگر معروف پلن بی ارائه شد؛ مدل کاری این شاخص بسیار جالب است به صورتی که این معیار بیت کوین را به عنوان یک منبع ذخیره ارزش مانند طلا فرض می‌کند و بر همین اساس قیمت بیت کوین را حدس می‌زند؛ تا به اینجای کار این شاخص بسیار دقیق عمل کرده و اگر بخواهیم به قیمتی که این شاخص برای بیت کوین تا سال 2024 پیش ‌بینی کرده، نگاهی بیندازیم، به عدد 108000 دلار می‌رسیم.
طبق رنگ بندی نمودار Stock to Flow ، طیف رنگی از آبی به بنفش نشان ‌دهنده ارزندگی بالای بیت کوین و طیف رنگی از زرد به به قرمز نشان دهنده قیمت بالاتر بیت کوین نسبت به ارزش ذاتی آن است؛ به طور خلاصه در طیف های رنگی آبی و بنفش به صورت پله‌ای می‌توان خرید و در طیف های رنگی زرد و قرمز نیز، به صورت پله‌ای می‌توان اقدام به فروش نمود.
در نتیجه برای پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از این شاخص، می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که به تازگی وارد منطقه خرید پله‌ای شدیم (آبی کمرنگ) و احتمالا سرمایه‌گذارن کلان و نهنگ‌ها به صورت پله‌ای در حال خرید بیت کوین می‌باشند؛ در صورتی که این مدل بتواند خود را به محدوده‌های رنگی آبی پر رنگ یا بنفش برساند، بیت کوین جذابیت بالاتری برای خرید خواهد داشت.
تحلیل بیت کوین از دیدگاه آنچین On Chain Data

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ شاخص Fear And Greed Index

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ شاخص Fear And Greed Index
Fear And Greed Index
یکی از جدیدترین دیتاها در بحث پیش بینی قیمت بیت کوین ، نمودار کلی شاخص ترس و طمع می‌باشد. شاید در واقعیت این شاخص کاربردی جز نشان دادن احساسات و سنتیمنت مارکت نداشته باشد، اما وقتی با این واقعیت رو‌به‌رو می‌شویم که “اکثریت در مارکت بازنده هستند”، آن‌گاه ترسیم یک نمودار کلی از این شاخص به ما دید بسیار خوبی می‌دهد؛ به صورتی که هر زمان شاخص ترس و طمع به پایین ترین حد خود رسیده “بیشترین ترس” ، شاهد یک رشد بلند مدت در بیت کوین بوده‌ایم و دقیقا همین جریان به صورت بالعکس نیز برقرار است.
در نتیجه برای پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از این شاخص، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در انتهای یک روند نزولی و شروع یک روند صعودی از بیت کوین قرار گرفته‌ایم، با توجه به ریزشی که این در این شاخص صورت گرفته و وضعیت ترس شدید در مارکت، می‌توانیم منتظر یک حرکت صعودی کوتاه مدت یا میان مدت در بیت کوین باشیم.
بیت‌کوین از دیدگاه تحلیل تکنیکال

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ نمودار 200 Week Moving Average Heatmap

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ نمودار 200 Week Moving Average Heatmap
Week Moving Average Heatmap
یکی از ساده‌ترین مدل‌ها برای پیش بینی قیمت بیت کوین ، واکنش حیرت انگیز این ارز دیجیتال به EMA 200 می‌باشد، اگر به نمودار دقت کنیم بیت کوین از ابتدای به‌وجود آمدن، هیچگاه نتوانسته به زیر این نمودار نفوذ کند و همین تحلیل ساده به تنهایی می‌تواند مسیر آینده قیمت بیت کوین را مشخص کند.
در نتیجه برای پیش بینی قیمت بیت کوین با استفاده از این مدل، می‌توانیم انتظار شروع یک روند صعودی بلند مدت بعد از برخورد با این مووینگ اوریج را داشته باشیم؛ محدوده برخورد فعلی در حوالی قیمت 19000 دلار قرار گرفته است ؛ اما باید توجه کنیم که این یک قیمت میانگین است و قیمت می‌تواند برای مدت کوتاهی به سطوح پایین‌تر مثل کانال 14000 دلار نیز کشیده شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ نمودار Bitcoin Rainbow Price Chart Indicator

پیش بینی قیمت بیت کوین ؛ نمودار Bitcoin Rainbow Price Chart Indicator
Bitcoin Rainbow Price Chart Indicator
یکی از معروف ترین مدل‌ها برای پیش بینی قیمت بیت کوین ، نمودار رنگین کمان یا اندیکاتور لگاریتمی بیت کوین می‌باشد. همیشه یکی از بهترین پیش بینی ها را همین اندیکاتور ساده انجام داده و عین سادگی به زیبایی قیمت آینده بیت کوین را بر اساس مدل خاص خود پیش بینی می‌کند.طبق طیف رنگی این نمودار محدوده‌های قرمز، جزء محدوده‌های خطرناک و با پتانسیل بالا برای شروع یک روند خرسی و محدوده‌های سبز و آبی، بهترین مکان برای خرید پله‌ای و شروع یک روند صعودی بلند مدت می‌باشد. تا به امروز تنها یک‌بار بیت کوین توانسته آخرین حد محدوده آبی را تست کند، و این اتفاق به‌صورت ناگهانی و شارپ در مارکت رخ داده است.
در نتیجه طبق همین نمودار یکی از انتظاراتی که می‌توانیم برای پیش بینی قیمت بیت کوین داشته باشیم، وقوع یک حرکت نزولی ناگهانی و شارپ طبق عادات گذشته بیت کوین و در نهایت برگشت قیمت از محدوده باند بعدی خواهد بود. گفتنی است کف قیمتی باندی حمایتی بعدی در حوالی قیمتی 14900 دلار واقع شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین