تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : 12569
جدیدترین آنالیز آنچین BTC

تحلیل آنچین بیت کوین

۰
plusresetminus
تحلیل آنچین بیت کوین
به گزارش صدای بانک از سایت خبری سیگنال، از تحلیل‌ آنچین On Chain برای داشتن درک بهتری از مارکت و درصد خطای کمتر، درکنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال استفاده می‌کنیم؛ در نمودارهای زیر چند داده تحلیل انچین On Chain بیت کوین را باهم بررسی خواهیم کرد.

داده آنچین On Chain ؛ متریک NUPL

تحلیل انچین On Chain بیت کوین NUPL
متریک NUPL

جدیدترین تحلیل آنچین On Chain Analysis؛ خرداد 1401

نمودار بالا در تحلیل آنچین On Chain به متریک NUPL معروف است. در واقع داده هایی که در تحلیل آنچین On Chain مورد بررسی قرار می‌دهیم به متریک معروف هستند و هرکدام از این متریک‌ها یک جنبه خاص از بازار را به ما نشان می‌دهند. شاخص NUPL هم یکی از بهترین متریک‌ها برای دانستن زمان شروع چرخه گاوی یا خرسی ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد. بر اساس این شاخص هرگاه به محدوده آبی رسیده‌ایم” محدوده‌ای که اکثر فعالین بازار در ضرر هستند” بیت کوین روند صعودیِ بلند مدت خود را شروع می‌کند و با رسیدن به محدوده نارنجی، روند نزولی و خرسی Bitcoin شروع شده و مجددا خود را به محدوده سبز یا آبی رسانده است.
آیا می‌دانستید؛ با داده آنچین می‌توان به پشت پرده خرید بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ پی برد.
پس با توجه به معیار NUPL در تحلیل داده های انچین On Chain analysis می‌توانیم انتظار داشته باشیم این شاخص که مجددا وارد محدوده آبی شده،در همین‌ محدوده‌ها کف‌سازی خود را انجام دهد. چنین تحلیلی نشانه تضعیف روند نزولی و خرسی بیت کوین و نوید شروع یک روند صعودی را می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد که حتی اگر روند صعود شکل گرفته نتواند موجب ثبت یک ATH گردد، می‌تواند این شاخص را تا محدوده‌های رنگ زرد و حتی نارنجی پیش ببرد.

داده آنچین On Chain ؛ متریک MVRV Ratio

تحلیل انچین On Chain بیت کوین MVRV
متریک MVRV Ratio
معیار بالا در تحلیل آنچین On Chain به شاخص MVRV Ratio معروف است به نوعی ارزش واقعی قیمت بیت کوین BTC را نشان می‌دهد. طبق گفته سازنده این معیار، هر زمان این شاخص در محدوده سبز رنگ قرار بگیرد، قیمت بیت کوین Bitcoin ارزندگی بالایی دارد و احتمالا می‌تواند یک رالی صعودی را شروع کند و هر گاه این شاخص در محدوه قرمز قرار داشته باشد، قیمت ارزندگی خود را از دست داده و می‌تواند برای فروش مناسب باشد. در حال حاضر این متریک تحلیل انچین On Chain به کف محدوده حمایتی خود رسیده و در حال کف سازی در همین محدوده‌ها می‌باشد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد در آینده‌ای نزدیک مطابق با مواردی که در تحلیل تکنیکال بیت کوین گفته شده، این شاخص با کف سازی در همین محدوده مجددا به سمت مقاومت قرمز رنگ حرکت کند.
آیا می‌دانستید؛ اکثر داده‌های آنچین رایگان نیستند!

داده آنچین On Chain ؛ متریک NVT Golden Cross  

تحلیل انچین On Chain بیت کوین NVT
NVT Golden Cross
متریک فوق در تحلیل آنچین On Chain به شاخص NVT Golden Cross معروف است، هرگاه به محدوده حمایتی سبز رنگ رسیده، یعنی بیت کوین در فاز انباشت قرار دارد و می‌توان انتظار یک صعود از آن را داشت، از طرفی هر وقت این شاخص به محدوده قرمز رنگ رسیده، یعنی وارد فاز فروش شده‌ایم و این یعنی نهنگ‌ها در حال فروش بیت کوین های خود هستند؛ از دید تحلیل آنچینOn Chain نیز، این متریک به کف محدوده حمایتی خود رسیده و این یعنی قیمت بیت کوین برای خرید پله‌ای در این ناحیه مناسب است و احتمالا با کف سازی و چند روز رنج زدن قیمت شاهد برگشت این شاخص به سمت بالا و مقاومت قرمز رنگ باشیم.
تحلیل رایگان داده‌های آنچین در اپ سیگنال

داده آنچین On Chain ؛ متریک Puell Multiple

تحلیل انچین On Chain بیت کوین Puell
متریک Puell Multiple
متریک Puell Multipl در تحلیل آنچین On Chain علاوه بر اینکه می‌تواند در بدست آوردن کف قیمتی بیت کوین به ما کمک کند، در بدست آوردن ارزش ذاتی بیت کوین نیز ارزشمند است؛ به عنوان مثال درست در فروردین 1400 و زمانی که بیت کوین به سقف خودش رسید، این متریک یک ماه قبل از آن سقف خود را تشکیل داده بود، از طرفی با اینکه دفعه بعدی بیت کوین موفق به ثبت ATH شد، اما از نظراین شاخص در آن زمان در زیر ارزش ذاتی خود به سر می‌برد و همانظور که ملاحضه می‌کنید، متریک فوق در بالا رفتن با قیمت همراهی نکرده، که به نوعی نشان از ارزش بالای بیت کوین نسبت به قیمت آن می‌دهد.طبق گفته سازنده این متریک، اعداد زیر 0.4 نشان از ارزنده بودن بیت کوین نسبت به قیمت و اعداد بالای 6 نشان از فروش نهنگ‌ها و بالاتر رفتن قیمت نسبت به ارزش ذاتی است؛ بنابراین در این حوالی می‌توان به صورت پله‌ای به بیت کوین ورود کرد. از طرفی با توجه به اینکه واکنش قبلی در این متریک انچین On Chain به حوالی عدد 3 بوده، بهتر است این عدد را به عنوان یک مقاومت مهم در تحلیل‌های خود لحاظ کنیم.
با بررسی این متریک در تحلیل آنچین On Chain متوجه می‌شویم که به کف حمایتی خود و این یعنی قیمت در این نواحی جذابیت خوبی برای نهنگ‌ها دارد و مطابق با گزارش روزانه بازار ارزهای دیجیتال در دو روز گذشته 75000 واحد بیت کوین از صرافی ها خارج شده که در 90 روز گذشته آمار بی سابقه‌ای است، با این حال اما هم‌چنان ممکن است قیمت به نواحی پایین تر این متریک کشیده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین