کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحقق ۲۰۱ ریال سود برای و تجارت:

مهر تایید سهامداران بر صورت‌های مالی بانک تجارت

1 تير 1401 ساعت 10:08

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با موضوع بررسی و تصویب صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۰ با حضور سهامداران، نمایندگان و وکلای قانونی آن‌ها برگزار شد.


به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک تجارت، در این جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، فرشید فرخ نژاد رییس هیات مدیره این بانک به عنوان رییس مجمع ضمن خیر مقدم به سهامداران بانک تجارت، رسمیت جلسه را با حضور ۶۴.۵۶ درصد سهامداران اعلام کرد.
وی با تقدیر از حسن اعتماد سهامداران و همه ذینفعان این بانک، عملکرد بانک تجارت در سال ۱۴۰۰ را در شرایط دشوار اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه دشمنان عملکردی مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که تداوم این روند رو به رشد در نهایت منتج به رضایت و پاسخی به اعتماد ارزشمند سهامداران به خدمتگزاران خود در این بانک باشد.
رییس هیات مدیره بانک تجارت تاکید کرد: برای تحقق این مهم ایجاد توازن در ترکیب مشتریان و افزایش سهم بانک در حوزه بانکداری خرد، اصناف و کسب و کارهای کوچک و متوسط را در دستور کار قرار داده ایم.
فرخ نژاد همچنین از کارکنان بانک تجارت که با عملکرد خود زمینه ساز بهبود عملکرد این بانک در شبکه بانکی و تحقق اهداف بانک در سال ۱۴۰۰ شدند قدردانی به عمل آورد.
دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت نیز گزارشی مبسوط از عملکرد این بانک در سال ۱۴۰۰ را برای سهامداران حاضر در جلسه تشریح کرد و گفت: بانک تجارت با ۱۳۵۹ شعبه، ۴۰ واحد ارزی و قریب به ۱۵۵۰۰ نفر پرسنل توانست سهم خود از سپرده‌های ریالی را در مقطع زمانی منتهی به پایان بهمن سال گذشته به ۸.۷ درصد در شبکه بانکی ارتقاء و این روند رو به رشد را که از ۴ سال گذشته آغاز شده ادامه دهد. در بخش سپرده‌های جاری نیز بانک تجارت در سال گذشته رشد ۸۰ درصدی را نسبت به سال ۹۹ تجربه کرد.
وی یکی از توفیقات بانک تجارت را کاهش هزینه جذب سپرده‌ها عنوان کرد و افزود: روند کاهشی هزینه جذب سپرده‌ها در بانک تجارت از سال ۹۷ آغاز شده و از ۱۴.۲ درصد در سال ۹۷ به ۹.۸ درصد در اسفند ماه سال گذشته رسیده است.
دکتر اخلاقی به جایگاه نخست بانک تجارت در گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه در بین بانک‌های کشور اشاره داشت و یادآور شد: مانده تعهدات اعتبارات اسنادی ریالی بانک تجارت در اسفند ماه گذشته رشد ۱۴۲ درصدی داشته که این امر نقش قابل توجهی را در درآمدهای بانک ایفا می‌کند. همچنین رشد ۹۷ درصدی عملکرد بانک در صدور ضمانتنامه باعث شد که بانک تجارت با در اختیار داشتن سهم بالغ بر ۵۰ درصد همچنان جایگاه نخست خود را در زمینه تعهدات بین بانک‌های کشور حفظ کند.
مرور برنامه‌های بانک تجارت برای حرکت به سمت بانکداری نوین، مولدسازی دارایی‌های غیر مولد، و ارائه گزارش در خصوص عملکرد این بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش ۶۰۴ درصدی سود انباشته، افزایش ۵۶۲ درصدی خالص سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و تشریح رویکردها و استراتژی‌های بلندمدت بانک تجارت در تثبیت و ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های عملکردی در اقتصاد کشور از دیگر محورهای سخنان دکتر اخلاقی در این جلسه بود.
مدیر عامل بانک تجارت همچنین ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون بازار سرمایه و با حمایت و همراهی سهامداران و مشتریان، بانک تجارت گام‌های موفقیت‌آمیز بیشتری را در ادامه مسیر پیش رو بردارد.
در پایان مجمع، سهامداران بانک تجارت به اتفاق صورت‌های مالی مربوط به عملکرد این بانک منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته را تصویب کردند و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت نیز به عنوان روزنامه‌های رسمی بانک تجارت مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.


کد مطلب: 12651

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/12651/مهر-تایید-سهامداران-صورت-های-مالی-بانک-تجارت

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com