تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : 12652
علی عسکری در دیدار با استاندار ایلام:

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حامی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام است

عملیات اجرایی توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار شهریور آغاز می‌شود
۰
plusresetminus
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تاکید رییس جمهور و دولت سیزدهم بر توسعه صنایع پایین دستی در استان ایلام تاکید کرد: حمایت از صنایع پایین دستی و شرکت‌های دانش بنیان، راهبرد گروه است و از توسعه این صنایع در ایلام حمایت می‌کنیم.
گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حامی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام است
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندارد ایلام و علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، هلیلان، چرداول، مهران، ملکشاهی، چوار و سیروان با دکتر علی عسکری دیدار کردند.
استاندار ایلام در این نشست با اشاره به اینکه پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام دو شرکت تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این منطقه هستند، گفت: این دو پتروشیمی نقش مهمی در اقتصاد استان ایلام دارند اما پیشرفت‌های مورد انتظار ما در این دو مجموعه هنوز محقق نشده و مشکلاتی پیش روی آنهاست که امیدواریم با حمایت مالی هلدینگ خلیج فارس، شاهد توسعه و تحقق تولید در ظرفیت اسمی و بهره‌برداری این دو شرکت باشیم.
وی با اشاره مصوبه هیات دولت در خصوص صنایع پایین دستی در ایلام،‌گفت:  با ایجاد پارک پلی پروپیلن و پیش‌بینی فعالیت ۹۲ شرکت در آن، برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.
بسطامی هم در این نشست با اشاره به مشکل بیکاری در استان ایلام گفت: علی‌رغم وجود منابع غنی نفت و گاز، متاسفانه بیکاری و رشد آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های جدی در استان است و امیدواریم با حمایت گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شاهد کاهش بیکاری و رونق اقتصادی در استان باشیم.
علی عسکری نیز در این نشست با اشاره به سفرهای متعددی که در زمان تصدی مسئولیت‌های گذشته به غرب کشور داشته، گفت: در دوران دفاع مقدس هم خاطرات خوب فراوانی از مردم ایلام و مردم غیور غرب کشور دارم و به خوبی با ظرفیت‌های بالقوه این منطقه آشنا هستم و معتقدم که بسیاری از این ظرفیت‌ها متاسفانه بالفعل نشده است.
وی تصریح کرد: این استان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه نفت و گاز دارد و اینکه استاندار این استان از خانواده صنعت نفت است را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم با توجه به همت و تاکید دولت برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه، شاهد تحول در این عرصه باشیم.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزود: رفع مشکلات پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و از سوی دیگر با توجه به تعریف ماموریت ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش در پترول، برای حمایت از این صنایع در ایلام آماده‌ایم.
وی ادامه داد: ما به شرط تامین زمین و امکانات اولیه موردنیاز از سوی استانداری برای ایجاد پارک فناوری در ایلام آماده‌ایم و از پترول می‌خواهم مکان‌یابی این پروژه را آغاز کند.
علی عسکری همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ‌بیجار  میان این گروه و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، گفت: با بهره‌برداری از این طرح که انشالله از پایان شهریور ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، مشکل خوراک پتروشیمی ایلام حل می‌شود که موجب برکات فراوانی برای منطقه خواهد شد.
گسترش برنامه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی مجتمع‌های گروه با اجرای طرح‌های زیست محیطی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما