تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶
کد مطلب : 13424

صلاحیت فنی آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیمارستان بانک ملی ایران تایید شد

۰
plusresetminus
پس از ارزیابی مهارت افزایی بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه بانک ملی ایران، صلاحیت فنی این آزمایشگاه تایید شد.
صلاحیت فنی آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیمارستان بانک ملی ایران تایید شد
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران، آزمایشگاه بیمارستان بانک ملی ایران که پیش از این اقدام به راه اندازی بخش تشخیص مولکولی آنفولانزا به روش Real-Time PCR کرده و فرایندهای ارزیابی و تایید خود را به پیش می برد توانست صلاحیت فنی این بخش را از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دریافت کند.
این بخش از آزمایشگاه پس از راه اندازی و کسب مجوز، وارد مرحله مهارت افزایی شد که در این زمان، کیفیت عملکرد آزمایشگاه برای تشخیص مولکولی آنفولانزا توسط ناظران و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و امتیازی به این بخش اختصاص داده می شود. در صورت کسب امتیاز لازم توسط آزمایشگاه، صلاحیت آن برای ادامه فعالیت تایید می شود که آزمایشگاه بیمارستان بانک ملی ایران در این مرحله توانست امتیاز لازم را کسب کند.
گفتنی است؛ تشخیص مولکولی آنفولانزا از طریق Real-Time PCR روشی است که در مدت زمان کوتاه و با دقت زیاد می تواند آنفولانزا را از انواع دیگر بیماری های مشابه مثل کرونا، سرماخوردگی و امراضی که علائم مشابه با این نوع بیماری را دارند تشخیص داده و حتی در مقاطعی، میزان وجود ویروس در یک نمونه را هم مشخص کند.
آزمايشگاه تشخيص مولكولي بيمارستان بانك ملي در سال 1401 موفق به اخذ گواهينامه هاي استاندارد مديريت كيفيت ISO9001 و ISO10002 شده است که جزو بالاترین سطح گواهینامه های صادره در سراسر دنیا به حساب می آید. این آزمایشگاه در بهار 1399 در بحران پاندمي كوويد -19 فعاليت خود را آغاز كرد و همین امر باعث تشخيص زودهنگام بیماری و درمان به موقع بیماران شد.
آزمايشگاه مولكولي در زمينه تشخيص بيماري هاي عفوني و سرطاني مي تواند كمك شاياني در تشخيص زودهنگام بیماری داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما