کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس کل سازمان توسعه تجارت:

صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی فرصتی برای توسعه تجارت تولیدات دانش‌بنیان است

11 مرداد 1401 ساعت 15:42

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی ظرفیتی را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه بین‌المللی راه پیدا کنند.


به گزارش صدای بانک، «علیرضا پیمان پاک» در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی با معرفی شرکت‌های دانش بنیانی که پتانسیل تجاری دارند، فرصتی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی یا مشترک و شرایطی برای حمایت از این بخش را ایجاد می‌کند.
وی افزود: سازمان توسعه تجارت به دنبال ایجاد فضایی برای حمایت از صادرات دانش‌بنیان کشور است تا شرکت‌های فعال از آن بهره‌مند شوند.
پیمان پاک تصریح کرد: ایده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه و سپس طرح اولیه برنامه‌ریزی شد و اکنون در حال مذاکره برای فراهم کردن این شرایط هستیم.
رییس کل سازمان توسعه تجارت بیان کرد: صندوق توسعه ملی تایید خود را اعلام کرده و بانک‌ها نیز آمادگی کامل در این زمینه دارند؛ از سوی دیگر با توجه به جایگاه تولیدات دانش بنیان و فناورانه، شرکت‌های بین‌المللی نیز از مشارکت در این بخش استقبال می‌کنند.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری صادراتی وظیفه حمایت از صادرات دانش بنیان را برعهده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای داشتن یک صندوق کارآمد باید از همان آغاز سازوکار و قالب به‌درستی طراحی شود تا بعد از شروع فعالیت با مشکل مواجه نشویم.
منبع: پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز


کد مطلب: 13445

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13445/صندوق-سرمایه-گذاری-صادراتی-فرصتی-توسعه-تجارت-تولیدات-دانش-بنیان

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com