کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه امضا شد

12 مرداد 1401 ساعت 10:28

در حضور سفیر روسیه در ایران و نمایندگان سفارت کشورمان در این کشور، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه جهت توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور به امضا رسید.


به گزارش صدای بانک از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه جهت توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور با حضور «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، «الکسی ریپیک» مدیرعامل و نمایندگان بیزینس راشا روسیه و «ملکی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به‌ صورت وبیناری برگزار شد.
در ابتدای این نشست «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران با اشاره به همکاری‌های بسیار مطلوب تجاری میان دولت و شرکت‌های مختلف دو کشور، اعلام کرد که امضای این تفاهم‌نامه به افزایش تعاملات و همکاری‌های دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.
در ادامه ملکی، معاون سفارت ایران در روسیه با بیان اینکه روابط بسیار خوبی میان رهبران دو کشور ایران و روسیه وجود دارد، گفت: در یکسال اخیر، سفر رئیس جمهور ایران و همچنین سفر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به روسیه، باعث ایجاد تحرک بزرگی میان فعالان خصوصی دو کشور ایران و روسیه شد.
وی با بیان اینکه در سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری هم مذاکرات مفصل و سازنده‌ای در راستای گسترش روابط دو کشور صورت گرفت، افزود: در ماه‌های اخیر سفر دیگر مقامات بلندپایه ایران به روسیه در بخش‌های مختلف و مذاکرات مطلوب نمایندگان دو کشور، مطمئنا زمینه‌ساز گسترش روابط و همکاری‌های خوبی در آینده خواهد بود.
ملکی همچنین امضای این تفاهنامه را بسیار ارزشمند برشمرد و اعلام کرد سفارت ایران در روسیه آمادگی کامل دارد که جهت اجرای هرچه بهتر مفاد این تفاهمنامه همکاری لازم را با سازمان توسعه تجارت و شرکت بیزینس راشا داشته باشد.
سپس «الکسی ریپیک» مدیرعامل شرکت بیزینس راشا روسیه اعلام کرد که امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند جهت توسعه روابط دو کشور نقش موثری داشته باشد. 
وی افزود: نشست امروز نشان‌دهنده اعتماد و عزم دو کشور برای افزایش همکاری‌های تجاری است. در واقع مهمترین بخش و عنصر کلیدی در این تفاهم‌نامه، ایجاد پلتفرم تجاری است که امیدوواریم به توسعه همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و روسی کمک ‌کند.
در ادامه «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ابتدا به ارتباطات خوب بین تجار و مجموعه‌های اقتصادی دو کشور که ذیل ارتباط خوب و مطلوب سران دو کشور ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: برنامه‌مان در دولت جمهوری اسلامی ایران خصوصا در حوزه تجارت، ایجاد هماهنگی و مشارکت نهادها با مجموعه‌های بزرگی مانند شرکت بیزینس راشا است که نماینده تشکل‌های مهم در بخش‌های صنعت و اقتصاد کشور روسیه هستند و زیرمجموعه‌های متعددی داشته و در حوزه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به ارتباط خوب میان مجموعه‌های تجاری ایران و شرکت بیزینس راشا، اضافه کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت بیزینس راشا روسیه به هدف‌مند شدن و توسعه این همکاری‌ها کمک می‌کند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: طبق توافق‌های صورت گرفته، قرار است 6 کارگروه در حوزه‌های «دارو»، «نفت و گاز»، «تجهیزات پزشکی»، «کشاورزی»، «متالوژی» و «ماشین‌سازی» تشکیل شود که در حال حاضر کارگروهی در حوزه دارو شروع کرده و تبادلات و تفاهمات خوبی در این حوزه انجام شده است. قرار است به‌زودی قراردادی تجاری مطلوب میان طرفین در حوزه دارو منعقد شود که مطمئنا امضای این قرارداد، نخستین اقدام عملیاتی و موثر عملی این تفاهم‌نامه خواهد بود.
وی ادامه داد: در گام دوم منتظر معرفی نمایندگان شرکت بیزینس راشا در 5 کارگروه دیگر هستیم تا همانند حوزه و کارگروه دارویی که ارتباطات‌ها به بهترین شکل برقرار و نتایج مطلوبی بدست آمد، در سایر بخش‌ها هم با پیگیری‌های مطلوب، اقدامات و توافقات موثری انجام شود.
پیمان‌پاک با دعوت از مدیران شرکت بیزینس راشا برای حضور در ایران جهت بازدید از امکانات و حوزه‌های تخصصی و برگزاری نشست مشترک برای مرور توافقات میان طرفین، تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای ایجاد پلتفرم تجاری میان دو طرف اعلام و از این موضوع استقبال می‌کنیم زیرا این مساله به شکل جدی و جهت توسعه پلتفرم‌ها در حال پیگیری و انجام است. همچنین برای تامین مالی برخی ازهمکاری‌های مشترک ایران و روسیه با یک نهاد بانکی روسیه به توافق رسیدیم که اتفاق ارزشمندی است.
در پایان این نشست «الکسی ریپیک» مدیرعامل شرکت بیزینس راشا روسیه با تاکید براینکه همکاری تجاری با ایران برای‌مان در اولویت قرار دارد، گفت: در خصوص بحث کارگروه‌ها، در هفته آینده نشست‌هایی برگزار کرده و نمایندگان‌مان در این حوزه را معرفی خواهیم کرد. مطمئنا اجرای هرچه بهتر این تفاهم‌نامه و نشست‌های حضوری، می‌تواند به عقد همکاری هرچه بهتر میان تجار و شرکای‌مان در ایران و روسیه کمک شایانی کند.


کد مطلب: 13457

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13457/تفاهم-نامه-همکاری-میان-سازمان-توسعه-تجارت-ایران-شرکت-بیزینس-راشا-روسیه-امضا

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com