کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت تمام قد وزارت صمت از صنعت دارو

13 مرداد 1401 ساعت 15:45

جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین نمایشگاه بین المللی فارمکس 2022 با حضور نخبگان داروسازی کشور در راستای اثربخش تر نمودن این رویداد مهم کشور در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار گردید.


به گزارش صدای بانک از خبرگزاری شاتا، در این جلسه علیرضا شه پرست مدیر کل صنایع غذا و داروی وزارت صمت عنوان کرد: وزارت صمت اعتقاد دارد صنعت داروسازی در ایران صنعت استراتژیک و حیاتی است و به خصوص تولید مواد اولیه دارویی مزیت رقابتی در قیاس با صنایع دیگر دارد.
وی افزود: خوشبختانه بیش از 70 درصد از مواد اولیه دارویی در کشور تولید میشود و همین میزان خودکفایی کمک بسیار ارزنده‌ای به صنعت داروسازی ایران کرده است و باعث شده است مردم در مورد تامین داروهای خود علی رغم تحریمها و شرایط نا مساعد اقتصادی دچار زحمت نشوند و ما تمام قد از صنعت دارو حمایت خواهیم کرد تا این مرز خودکفایی یک درصد هم کم نشود. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد پیشرفتها و موفقیتهای بیشتری در تولید مواد اولیه دارویی در کشور باشیم.
در ادامه شه پرست به رویداد بین‌المللی فارمکس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این نمایشگاه می‌تواند باعث هم افزایی صنایع فعال در صنعت داروسازی ایران شود و بیش از اینکه صرفا یک گردهمایی صرف میان فعالان صنعت باشد، فرصتی برای بازگشایی مسیرهای صادراتی خواهد بود. ما باید نگاه صادراتی را در این صنعت فعال نماییم و حضور در بازارهای بین‌المللی را جزء اهداف خود قرار دهیم. هر چند تحریم‌های اقتصادی در سالهای اخیر باعث ایجاد موانع بسیار زیادی در مسیر توسعه صادرات شده است اما اگر نگاهمان و تمام تلاشها و حمایتها در این جهت باشد مسلما خواهیم توانست بخشی از موانع را مرتفع نماییم.
به گفته مدیر دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صمت کارگاه‌های آموزشی نقش موثری در افزایش توانمندی‌های صنعتگران و دانشجویان و پژوهشگران خواهد داشت و با توجه به موضوع کارگاه‌ها این خوشبینی وجود دارد که متناسب با نیازهای صنعت این رویدادهای آموزشی برگزار شده‌اند و تمامی سلایق و جوانب این حوزه را پوشش می‌دهد.
فارمکس cphi غرب آسیاست
شه پرست در انتهای صحبتهای خود این نکته را خاطرنشان کرد که نبایستی به نمایشگاه فارمکس صرفا به عنوان فرصتی برای ارائه توانمندی‌های نگاه کرد بلکه بایستی تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای هر چه بهتر این رویداد دارویی در جهت جریان سازی در صنعت باشد، این رویدا در حقیقت CPHI غرب آسیاست.
ما در وزارت صمت هر چه در توان داریم برای حمایت و رفع موانع تولید مواد اولیه دارویی در داخل کشور انجام خواهیم داد و امیدواریم تمامی مدیران و دانشمندان این حوزه با توان هرچه بیشتر به مسیر خود ادامه دهند.


کد مطلب: 13497

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13497/حمایت-تمام-قد-وزارت-صمت-صنعت-دارو

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com