کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صالح آبادی:

۱۰ روز پس از کامل بودن مدارک وام ازدواج باید واریز شود

20 مرداد 1401 ساعت 7:28

رییس کل بانک مرکزی گفت: وام ازدواج از زمان کامل بودن مدارک حداکثر ۱۰ روز باید به حساب متقاضیان واریز شود.


 به گزارش صدای بانک از «علی صالح‌آبادی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: وام ازدواج از زمان کامل بودن مدارک حداکثر ۱۰ روز باید به حساب متقاضیان واریز شود، در غیر این صورت آن بانک تخلف کرده و باید به هیات مرکزی بانک گزارش داده شود.
وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه‌های ارتباطی بانک مرکزی اعلام کنند.
وی درباره اینکه آیا شورای عالی پول و اعتبار علاوه بر موضوع نرخ سود بین بانکی و کنترل تورم به مکانیزم افزایش سود سپرده ورود خواهد کرد، گفت: هنوز جمع‌بندی خاصی در شورای پول و اعتبار صورت نگرفته است و به محض جمع‌بندی موضوع، اطلاع‌رسانی می‌شود.
رییس بانک مرکزی اظهار داشت: در کشورهای مختلف با وقوع تورم جهانی، نرخ سود بانکی را اصلاح کردند و این کار در کنترل تورم جهانی موثر بود.
وی ادامه داد: حتی روسیه نرخ سود خود را اصلاح کرد و با ایجاد تعادل مجددا نرخ سود کاهش یافت، ایران نیز باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
وی درباره مزیت های ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها، گفت: این موضوع اواخر سال گذشته بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد لذا دارندگان رمزارزهایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمزارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، گفت: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم و همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.
صالح آبادی در رابطه با لایحه دولت برای منتشر نشدن تسهیلات جاری آن، بیان کرد: آنچه در دولت مطرح شده مطالبات جاری بانک‌ها است. طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ بدهکاران بانکی در طبقه جاری و غیرجاری منتشر می‌شوند و این تلقی ایجاد می‌شد که افرادی که اسامی‌شان منتشر می‌شود در طبقه جاری قرار دارند و به دلیل حل شائبه‌هایی که ایجاد شده بود گفته شده فقط آنهایی که معاملات مشکوک‌الوصول دارند نامشان منتشر شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی اگزیم نیوز


کد مطلب: 13605

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13605/۱۰-روز-کامل-بودن-مدارک-وام-ازدواج-باید-واریز-شود

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com