کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد:

وعده بازگشت مالیات و عوارض ارزش افزوده شركت‌ها به استان‌ها اجرا شد

25 مرداد 1401 ساعت 10:39

وزیر اقتصاد از اجرایی شدن وعده بازگشت مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت‌ها به استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: منابع ۳۵۰۰ شرکت با بیش از 6.5 هزار میلیارد تومان به مردم و شهرداری‌های همان استان باز می‌گردد.


به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در فروردین ماه سال جاری بود که سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: توزیع  مالیات و عوارض ارزش افزوده هر استان باید در همان استان توزیع شود. 
بنا بر اعلام وزیر اقتصاد این موضوع برای اولین بار در سفر  خراسان رضوی اجرا شد تا بودجه قابل توزیع بین شهرداری‌های استان افزایش یابد.
خاندوزی اعلام کرده بود که شخصا بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.
حالا و در آخرین سفر استانی دور اول دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که موفق شدیم وعده بازگشت مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکت‌ها به خود استان‌ها ( از مرکز ) را اجرا کنیم. منابع ۳۵۰۰ شرکت با بیش از 6.5 هزار میلیارد تومان به مردم و شهرداری‌های همان استان باز می‌گردد.
پیش از این نیز، محمد مسیحی رییس شورای عالی مالیاتی یکی از برنامه های دولت سیزدهم را هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در مناطق و بویژه استان های محروم و کمتر برخوردار برشمرده و درباره استان ایلام گفته بود: پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در استان برای بازگشت مالیات آن به ایلام مشخص شده و درآمدهای ناشی از آن صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری ها خواهد شد.


کد مطلب: 13713

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13713/وعده-بازگشت-مالیات-عوارض-ارزش-افزوده-شركت-ها-استان-ها-اجرا

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com