کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی مقررات بیمه‌ای در سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران

25 مرداد 1401 ساعت 10:59

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تأمین‌اجتماعی با حضور اعضای سندیکای شرکت‌های تاسیساتی و صنعتی ایران با هدف تبیین و تشریح مقررات بیمه‌ای برای فعالان این صنف خبر داد.


به گزارش صدای بانک از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محسن تقیانی در این زمینه گفت: در این همایش به تبیین بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران (طرح‌های عمرانی و غیرعمرانی) پرداخته شد.
وی برگزاری مستمر جلسات آموزشی با هدف ارتقای سطح اطلاعات بیمه‌ای و گسترش تعاملات و ارتباطات دوسویه با شرکای اجتماعی را از مهمترین وظایف اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: در کارگاه آموزشی گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تأمین‌اجتماعی با حضور فعالان شرکت‌های تأسیساتی و صنعتی، ضمن تببین بخشنامه جدید ضوابط بیمه‌ای مقاطعه‌کاران که تنقیح و تلخیص شده مجموعه مقررات قبلی این حوزه است، اهداف و برنامه‌های نوین سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تسهیل ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان و کارفرمایان نیز تشریح شد.
تقیانی افزود: ارتقای دانش و ترویج مفاهیم بیمه و تأمین‌اجتماعی شرکای اجتماعی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی است. گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ بیمه‌ای علاوه بر کمک به پایداری منابع سازمان تأمین‌اجتماعی، به توسعه تعاملات با شرکای اجتماعی و استفاده بهینه از نظرات کارشناسی آنان کمک شایانی خواهد کرد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی ضمن اشاره به جامعه پرشمار و 45 میلیون نفری بیمه‌شدگان، مخاطبان و ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان را متکی به منابع حاصل از حق بیمه‌های پرداختی کارفرمایان و بیمه‌شدگان دانست و  گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در تلاش است با جامعه مخاطبان خود به‌ویژه کارفرمایان ارتباط چهره‌به‌چهره در راستای مرتفع کردن مشکلات و استفاده از نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات آنان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه عدم آگاهی کارفرمایان از قوانین و مقررات تأمین‌اجتماعی، باعث ایجاد سردرگمی و خسارات برای این عزیزان می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نقش مهمی در صیانت از منافع کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دارد .
وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی و کارگاه‌های مشابه آن که برای فعالان سایر صنوف برگزار شده و خواهد شد، توسط مدرسان مجرب و دارای سابقه اجرایی و مدیریتی در یک روز و دو بخش برگزار می‌شود، گفت: در این کارگاه‌های آموزشی، ضمن اطلاع از دغدغه‌ها و مسائل کارفرمایان حاضر و بحث و تبادل‌نظر، به سوالات شرکت‌کنندگان نیز توسط کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی پاسخ داده می‌شود .
گفتنی است کارگاه آموزشی گفتمان‌سازی مباحث بیمه و تأمین‌اجتماعی روز یکشنبه 22 مرداد در محل سالن همایش‌های سندیکای شرکت‌های تأسیساتی و صنعتی ایران برگزار شد.


کد مطلب: 13720

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/13720/برگزاری-کارگاه-آموزشی-مقررات-بیمه-ای-سندیکای-شرکت-های-تاسیساتی-صنعتی-ایران

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com