کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل بانک دی:

بانکداری اسلامی، ضامن پیشرفت اقتصادی کشور است

12 شهريور 1401 ساعت 14:00

مدیرعامل بانک دی با صدور پیامی، بانکداری اسلامی را راه خروج از مشکلات اقتصادی و ضامن پیشرفت کشور در حوزه اقتصاد خواند.


به گزارش صدای بانک از روابط‌ عمومی بانک دی؛ علیرضا قیطاسی همچنین در پیام خود هفته بانکداری اسلامی را به تمامی فعالان اقتصادی و کارکنان شبکه بانکی کشور به ویژه همکاران تلاشگر بانک ارزش‌آفرین دی تبریک گفت.
متن پیام بدین شرح است:
به نام خدا
هدف تصویب کنندگان قانون عملیات بانکی بدون ربا در دهم شهریور 1362، دمیدن روح اسلام و شریعت در نظام بانکی و تسهیل مسیر خدمت‌رسانی به آحاد مردم بود. با گذشت چهار دهه از آن روز، اصول و مبانی اقتصادی اسلام با تکیه بر چارچوب های اخلاقی و اجتماعی در نظام بانکی ما ریشه دوانده و اثربخشی بانک ها بر اقتصاد کشور کاملا مشهود است.
فضای رقابتی ایجاد شده میان بانک ها با رعایت قوانین ابلاغی نهاد ناظر، تصویری روشن از یک فعالیت سالم در نظام بانکی را به رخ می کشد؛ گرچه ممکن است در این میان، موانعی نیز بروز کرده باشد.
روح بانکداری اسلامی، چیزی جز تجهیز منابع و تخصیص مصارف به عادلانه ترین شکل ممکن نیست و قانون بانکداری بدون ربا چنین ظرفیتی را ایجاد کرده است.  
بی تردید بانکداری اسلامی، ضامن پیشرفت اقتصادی کشور است و این راه در حال طی شدن است.
امید است در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» مزین شده است، همگی با همتی مضاعف و تلاشی بی‌بدیل، گام‌های بعدی در مسیر ترویج و پیاده سازی بانکداری اسلامی را محکم‌تر برداشته و با تقویت حمایت نظام بانکی از بخش‌های تولیدی و دانش‌بنیان، شاهد توسعه اقتصادی و خروج از مسائل و دغدغه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور باشیم.
اینجانب به نمایندگی از اعضای محترم هیئت‌مدیره،  هفته بانکداری اسلامی را به تمامی فعالان اقتصادی، کارکنان و مدیران نظام بانکی و کارکنان بانک ارزش آفرین دی تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای همگان توفیق روز افزون مسئلت دارم.


کد مطلب: 14118

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/14118/بانکداری-اسلامی-ضامن-پیشرفت-اقتصادی-کشور

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com