تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : 14418
عضو اتاق بازرگانی اراک؛

کسب درآمدهای ارزی از بازار بزرگ اوراسیا باید افزایش یابد

۰
plusresetminus
عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اراک با اشاره به ضرورت گسترش مراودات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا،‌ گفت: به شرط بهبود زیرساخت‌ها و بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات، ایران می تواند با توسعه حضور در این منطقه درآمدهای ارزی ناشی از صادرات خود را به صورت تصاعدی افزایش دهد.
کسب درآمدهای ارزی از بازار بزرگ اوراسیا باید افزایش یابد
به گزارش صدای بانک، عماد مردانی به شرایط نامناسب کنونی کشورهای جهان اشاره کرد و افزود: قطعاً آینده مناسبات اقتصادی جهان اینگونه نخواهد ماند و مناسبات اقتصادی همراستا با تحولات سیاسی، نظم جدیدی را تجربه خواهد کرد پس ایران نیز برای افزایش حضور خود در این بازار باید تلاش کرده و مقدمات لازم را فراهم کند.
وی با بیان اینکه ایران باید تلاش کند در این نظم جدید،‌ جایگاه خود را یافته و بتدریج ارتقا دهد، بیان کرد: کشور می‌تواند همچنان که به اصول و مواضع سیاسی خود پایبند است، روابط اقتصادی و تجاری خود را با دیگر کشورها توسعه دهد کما اینکه این اقدام در مواجهه با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در دسترس است.
این فعال اقتصادی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در سال جاری، افزایش ارتباط تجاری با کشورهای مشترک المنافع را گامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: تاکنون حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا حدود ۳۵۰ میلیون دلار شده که گرچه عددی مطلوب محسوب نمی‌شود اما با توجه به شرایط موجود و روند روبه رشد آن، پذیرفتنی است.
مردانی گفت: این عدد با توجه به تمایل طرف‌های خارجی، می‌تواند با بهبود سازوکار گمرک و کاهش قوانین دست و پاگیر در آینده‌ای نزدیک به صورت تصاعدی رشد کند.
وی با تاکید بر پتانسیل بالای ایران برای توسعه روابط تجاری با منطقه اوراسیا، بر لزوم افزایش درآمدهای ارزی کشور از این بازار تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه محصولات ایرانی از کیفیت و قیمت مطلوبی برای حضور در بازارهای این منطقه برخوردارند و به همین دلیل می‌توانند به شرط ایجاد فضای تعاملی دوسویه و رفع موانع و اعمال سیاست‌هایی مانند ایجاد تعرفه توافقی و یا به‌روزرسانی ارزش گمرکی و حتی ارائه خدمات به صورت الکترونیک، بازار خوبی را در این کشورها ایجاد کنند.

منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما