تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : 14500
سرپرست بیمه سلامت ایران:

حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهران توسط بیمه سلامت رایگان بیمه شدند

۰
plusresetminus
سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهران توسط بیمه سلامت رایگان بیمه شدند.
حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تهران توسط بیمه سلامت رایگان بیمه شدند
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بیمه سلامت و به نقل از ایسنا؛ علیرضا نمازی درباره تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان تهران گفت: از اسفند سال قبل تا پایان خرداد ۱۴۰۱ شاهد رشد ۴۲ درصدی جمعیت در بخش صندوق بیمه سلامت همگانی بوده ایم که در صندوق مذکور بیش از ۸۰ درصد این افراد از سه دهک پایین جامعه بوده اند .
سرپرست بیمه سلامت استان تهران افزود: کل جمعیت بیمه شده استان تا پایان خرداد ماه سال جاری معادل پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که از این تعداد سهم صندوق بیمه سلامت همگانی ۴ میلیون و یکصد هزار نفر بوده است با ثبت تغییرات جمعیتی مبنی بر افزایش یا کاهش های انجام شده در پایان مرداد ۱۴۰۱ کل جمعیت نزدیک به ۵ میلیون نفر رسیده است که از این تعداد صندوق بیمه سلامت همگانی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می شود.
وی تصریح کرد: افرادی هم که در پروسه ارزیابی وسع قرار می گیرند به مدت سه ماه بیمه رایگان می شوند تا پاسخ ارزیابی وسع اعلام گردد.
نمازی تاکید کرد: یکی از اقدامات سازمان بیمه سلامت این بود که اطلاعات ۵.۵ میلیون نفر در کل کشور را از وزارت رفاه دریافت کرد و بدون اینکه خود افراد به مراکز مراجعه کنند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اطلاع رسانی به افراد از طریق پیامکی صورت گرفت. در این طرح سهم اداره کل بیمه سلامت استان تهران قریب به یک میلیون و شش صد هزار نفر بود.
وی ادامه داد: در تهران ۲۵۹ محله کم برخوردار شناسائی شده است و طرح بیمه رایگان سه دهک مناطق کم برخوردار هم از منطقه شوش و هرندی آغاز شد که با این طرح هم ۱۸۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند . در حال حاضر دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد .
سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: نکته مهم این است که بیمه نامه تمام این افرادی که بیمه رایگان شده اند تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به شکل خودکار تمدید شده است و اگر فردی باقی مانده باشد باید مراجعه کند تا تحت ارزیابی وسع قرار گیرد از آنجائی که این فرآیند زمان بر است می تواند تا سه ماه که پاسخ ارزیابی وسع دریافت شود بیمه رایگان داشته باشد .
نمازی افزود: دهک ۴ درآمدی ۱۰ درصد پرداخت با امکان پوشش بیمه سلامت همگانی یکساله، دهک ۵ و ۶ درآمدی ۲۵ درصد پرداخت و امکان پوشش بیمه سلامت همگانی یکساله، دهک ۷ و ۸ درآمدی ۵۰ درصد و امکان برخورداری از پوشش بیمه ایرانیان یکساله و دهک ۹ و ۱۰ هم باید ۱۰۰ درصد سهم بیمه و امکان برخورداری از پوشش بیمه ایرانیان با اعتبار یکساله پرداخت کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما