کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌ اجتماعی:

42 خدمت سازمان تأمین‌ اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس است

9 مهر 1401 ساعت 12:13

42 خدمت سازمان تأمین‌ اجتماعی از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس آحاد مردم قرار گرفته و کلیه بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی این خدمات را دریافت کنند.


به گزارش  صدای بانک از روابط‌ عمومی سازمان تأمین‌ اجتماعی، محمدحسین زراعتی مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌ اجتماعی با بیان اینکه این سازمان از اردیبهشت سال جاری در راستای حرکت به سوی دولت الکترونیک و در ذیل آن تأمین‌اجتماعی الکترونیک، به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده است، گفت: تأمین‌ اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان خدمت‌رسان است و از آنجا که خدمات‌دهی بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه ضمن اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند توانستیم در کاهش مراجعات و تسهیل در روند ارائه خدمات به شیوه‌ای مؤثر عمل کنیم . خدمات هوشمندسازی شده این سازمان در سه حوزه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌شود ودر هر سه حوزه، ابتدا خدمات پرتکرار و پرمراجعه، الکترونیکی شده که طبق ارزیابی‌های آماری انجام شده، موجب شده است موارد مراجعه حضوری به شعب تأمین‌اجتماعی بیش از 50 درصد کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به طراحی و دراختیار قرار گرفتن برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "تأمین‌اجتماعی من" برای تسهیل در دسترسی به خدمات الکترونیک تأمین‌ اجتماعی گفت: هم‌اکنون همه مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند این برنامه کاربردی را از سایت رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir یا hamrah.tamin.ir  دریافت و در گوشی تلفن همراه خود نصب کنند. در این اپلیکیشن که در 25 تیر امسال همزمان با روز تأمین‌اجتماعی رونمایی شد، خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در دسترس است که در همین مدت دو ماه، استقبال خوبی از آن صورت گرفته است و تاکنون نزدیک به 130 هزار بار توسط مخاطبین بر روی گوشی‌های ایشان نصب شده است.

زراعتی افزود: مشاهده سوابق، مشاهده نسخ الکترونیک، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه‌ دانشجویی، بیمه زنان خانه‌دار و دختران، درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی و پرداخت حق بیمه مقرر، امور مربوط به لیست حق بیمه، درخواست بازنشستگی، مشاهده حکم و فیش حقوقی مستمری‌بگیران و... از خدماتی است که در این اپلیکیشن قابل انجام است. این اپلیکیشن همچنین از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم قابل دسترس است.
مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص خدمات با تکرار کمتر و زمان ارائه آنها به شیوه غیرحضوری اظهارداشت: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی متعدد است و در ابتدا خدمات با تکرار بالا را به روش  الکترونیکی ارائه کردیم و در فاز بعدی خدمات با تکرار کمتر را در دستور کار داریم. بدیهی است که گاهاً برخی از بیمه‌شدگان به خاطر نقص مدارک و مشکلات اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشته، باید به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و شعب سازمان تأمین‌اجتماعی کماکان پاسخگو هستند و هر بیمه‌شده و مستمری‌بگیری که به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات الکترونیک را نداشته باشد، این خدمات در شعب به آنها ارائه و راهنمایی لازم انجام می‌شود.
زراعتی با بیان اینکه همه خدمات تأمین‌اجتماعی چه در شعب و چه به‌صورت غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به شیوه غیرحضوری هم بدون هزینه است و مخاطب می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه یا رایانه، در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات را دریافت کند. برای ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی یا نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه "تامین‌اجتماعی من"  فقط کد ملی و تلفن همراه که به‌نام شخص متقاضی باشد، موردنیاز است. این خدمات در سامانه‌ دارای راهنمای آموزشی و کاربری است که  در صورت نیاز می‌توان از آنها می‌توان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: با ارائه خدمات به شکل غیرحضوری، برآوردهای آماری حاکی از آن است که سال گذشته بیش از 70 میلیون بار مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی کاهش یافت و برای امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم 85 تا 90 میلیون بار مراجعه با توسعه اپلیکیشن "تأمین‌اجتماعی من" کاسته شود. تا قبل از این برای دریافت برخی از خدمات‌ سازمان لازم بود چند بار مراجعه حضوری به شعب برای انجام فرایندهای اداری و اجرایی انجام شود، اما با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این موضوع کاملاً حل شده و از طریق سیستم و با گوشی تلفن همراه یا رایانه به راحتی انجام می‌شود.


کد مطلب: 14627

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/14627/42-خدمت-سازمان-تأمین-اجتماعی-طریق-درگاه-ملی-خدمات-دولت-هوشمند-دسترس

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com