کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر فرزین در همایش بازرسان:

شفاف سازی، موثرترین شیوه در کاهش جرائم و تخلفات اداری است

27 آبان 1401 ساعت 9:32

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران در بیست و یکمین همایش سراسری بازرسان بانک ملی ایران، ضمن تاکید بر نقش موثر و ارزش آفرین بازرسان در عملکرد مطلوب بانک، استانداردسازی جدید و اصلاح فرآیندها را در ارتقای عملکرد بازرسان در بانک لازم و ضروری دانست.


به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این همایش که با حضور قائم مقام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان و جمعی دیگر از مدیران ارشد و بازرسان بانک و دیگر مسئولان و مقامات استانی برگزار شد، دکتر محمد رضا فرزین به صورت وبیناری در این همایش حضور یافت و یکی از موضوعات مهم در شبکه بانکی را در حال حاضر وجود یک نظام نظارتی و بازرسی موثر و مستحکم دانست و اظهار داشت: شفاف سازی در عملکرد و فعالیت های تمامی واحد ها، شعب، ادارات امور و شرکت های تابعه بهترین روش برای مقابله با کاهش تخلفات و جرایم و از سویی دیگر ارتقای سلامت اداری است.
دکتر فرزین در این مراسم با بیان این که در بازرسی چند نکته قابل توجه و مد نظر است، اظهارداشت: روند بازرسی ها باید به سمت اصلاح روش ها، دستورالعمل ها، رویه ها و فرآیندها و شناسایی مجراهای جرایم خیز باشد. وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات بازرسان بانک در سراسر کشور در راستای گسترش بهینه شفاف سازی در امور افزود: تداخل وظایف و عدم هماهنگی بین امور و ادارات مختلف نظارتی در بانک موانع و مشکلاتی را ایجاد کرده که با وجود یک شورای هماهنگی و یک الگو و استاندارد مشخص می توان با استفاده از ظرفیت های موجود شاهد اثربخشی بیشتر در بانک باشیم. فرزین با تاکید بر اینکه طی یک سال اخیر اقدامات مهمی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلف و موارد سوء استفاده در مسیر تحقق اهداف بانک صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بازرسی در صنعت بانکداری دنیا بسیار مهم‌ و حساس‌ ارزیابی می شود. مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که هماهنگی بین امور نظارتی بانک موجب اثربخشی بیشتری در بانک خواهد شد، گفت: بازرسان باید با آگاهی و توان بیشتر با ارائه نظرات و طرح مسائل مختلف، مدیران ارشد بانک را در تصمیم گیری های کلان همراهی کنند.وی با بیان اینکه رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه در بازرسی بانک بسیار مهم و با اهمیت است، گفت: اساس سیاست ها و اولویت بازرسی در بانک ملی ایران باید بر رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و تخلف متکی باشد. دکتر فرزین با اشاره به این که کنترل، نظارت و بازرسی زمینه کاهش تخلفات و جرایم را فراهم خواهد کرد، یادآور شد: بازرسان وظیفه دارند با ابزارها و امکانات موجود شرایطی را فراهم کنند که تمامی فعالیت ها و اقدامات مالی در بانک شفاف و روشن باشد.وی بازرسان را بازوی توانمند و کمکی مدیران در بانک دانست و گفت: عملکرد مثبت و موثر بازرسان در بانکموجب خواهد شد که کارکنان گمان کنند در یک ساختمان شیشه ای هستند و هیچ کجای بانک تاریک نیست. دکتر فرزین در بخش دیگر سخنانش در این مراسم پاسخگو بودن را یکی از ویژگی های مدیران برشمرد و افزود: معتقدیم گسترش فرهنگ نظارت پذیری در بین واحد های بانک منجر به پیشگیری تخلفات و جرایم خواهد شد.


کد مطلب: 15791

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/15791/شفاف-سازی-موثرترین-شیوه-کاهش-جرائم-تخلفات-اداری

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com