کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا مطرح کرد؛

بورس از تورم جامانده و پتانسیل رشد دارد

28 آبان 1401 ساعت 6:47

نادر جزایری گفت: اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با نرخ ارز در بازار آزاد در روند بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و انتقادات فعالان بورس به این اختلاف نرخ منطقی است؛ اما در هر صورت بازار سرمایه ما از تورم جا مانده و حتی در صورت عدم توافق، از نگاه تحلیلی پتانسیل رشد دارد.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نادر جزایری، مدیرعامل شرکت کارگزاری بهین پویا طی مصاحبه ای در خصوص اختلاف ارز نیمایی با نرخ‌های بازار آزاد، بیان کرد: اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با نرخ ارز در بازار آزاد در روند بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و انتقادات فعالان بورس به این اختلاف نرخ منطقی است.
وی افزود: بازار سرمایه ما از تورم جا مانده و حتی در صورت عدم توافق، از نگاه تحلیلی پتانسیل رشد دارد؛ اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شاید تک نرخی شدن ارز و برداشتن نرخ‌های نیمایی تورم‌زا باشد و سفره مردم را کوچکتر کند. با وضعیت فعلی اقتصاد کشور به نظر می‌رسد شاید تلاش سیاست‌گذاران برای کنترل نرخ ارز و کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، منطقی‌تر باشد. بازار سرمایه نیز برای رشد، انگیزه‌های دیگری به جز افزایش نرخ ارز دارد.
وی اضافه کرد: مهمترین اتفاقی که می‌تواند نقدینگی جدیدی وارد بازار سرمایه کرده و منجر به پویایی بورس شود، بازگشت اعتماد به این بازار است. فعالان بازار سرمایه سقوط سنگین این بازار را به امید احیای برجام تاب آوردند، اما خبری از توافق نشد! اخیرا هم برخی ناآرامی ها، موجب بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه شده است. کافی است اعتماد را به این بازار بازگردانیم تا شاهد ورود مهمانان جدید به این بازار و رونق بازار سرمایه باشیم.


کد مطلب: 15805

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/15805/بورس-تورم-جامانده-پتانسیل-رشد

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com