کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان شیلات عنوان کرد؛

رشد ۶۷ درصدی ارزش صادرات محصولات شیلاتی

1 آذر 1401 ساعت 8:26

رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۶ میلیون دلار صادرات محصولات شیلاتی داشتیم که تراز آن حدود ۵۲۰ میلیون دلار مثبت بوده، اعلام کرد: امسال نیز صادرات محصولات شیلاتی از لحاظ ارزشی ۶۷ درصد رشد داشته است.


به گزارش صدای بانک، سیدحسین حسینی گفت: قبلا بخش زیادی از تخم‌چشم زده‌ماهی از طریق واردات تامین می‌شد، ولی امسال توانستیم ۳۷۲ میلیون قطعه یعنی ۷۷ درصد نیاز کشور را در ۴۷ مزرعه بخش خصوصی تولید کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۲۵۹ هزار تن محصولات شیلاتی در کشور تولید شده است، افزود: از این تعداد ۷۰۲ هزار تن مربوط به صید و صیادی و ۵۵۷ هزار تن نیز مربوط به آبزی پروری بوده است.
وی ادامه داد:۱۴۰ هزار نفر در صنعت شیلات با ۱۱ هزار شناور، ۷۰ بندر صیادی، ۱۲۰ اسکله تخلیه آبزیان و ۳۷ اسکله مردمی فعالیت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت تخم چشم زده ماهی اشاره و تصریح کرد: قبلا بیشتر نیاز کشور به تخم چشم زده‌ماهی از طریق واردات تامین می‌شد زیرا گونه‌های وارداتی تک جنسی بودند و ضریب تبدیلشان بهتر بود و تولیدکنندگان نیز از آنها استقبال می‌کردند ولی امسال ۳۷۲میلیون قطعه در ۴۷ مزرعه بخش خصوصی تولید شده که ۹۰ درصد آن تک جنسی است و نسبت به سال گذشته ۲۲۰ درصد از این منظر رشد داشتیم.
حسینی گفت: امروزه ۷۷ درصد نیاز کشور به تخم چشم زده ماهی از داخل و مابقی نیز از طریق واردات تامین می‌شود که این مهم از مسیر بهره‌گیری از دانش و فناوری میسر شده است.
منبع: اگزیم نیوز


کد مطلب: 15893

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/15893/رشد-۶۷-درصدی-ارزش-صادرات-محصولات-شیلاتی

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com