تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : 15920

اساسنامه صندوق ملی مسکن ابلاغ شد

۰
plusresetminus
اساسنامه صندوق ملی مسکن در هیئت‌وزیران به تصویب رسید. این اساسنامه برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.
اساسنامه صندوق ملی مسکن ابلاغ شد
به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، اساسنامه صندوق ملی مسکن ابلاغ شد.
تصویب‌نامه مصوب جلسات مورخ 1400/11/24، 1401/05/05 و 1401/07/25 هیئت وزیران درخصوص «اساسنامه صندوق ملی مسکن» طی نامه شماره 149187 مورخ 1401/08/18 توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
بر اساس ماده 3 قانون جهش تولید و تامین مسکن، صندوق ملی مسکن به‌منظور ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن، با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی موضوع این قانون، حداکثر تا سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تشکیل شده است.
منابع این صندوق از محل منابع حاصل از واگذاری زمین‌های موضوع این قانون و منابع وصولی مربوط به اجاره 99ساله، مالیات‌های مرتبط با حوزه زمین، مسکن، مستغلات و ساختمان، منابع پیش‌بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی، منابع حاصل از بازگشت اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر، اقساط برگشتی صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر سال، کمک‌های خیرین و سایر منابعی که در اساسنامه صندوق پیش‌بینی شده، تأمین می‌شود و به مصارف صندوق از جمله یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان، هزینه‌های تأمین و انتقال زیرساخت و مشارکت در ایجاد امکانات، خدمات روبنایی و کاربری‌های غیرانتفاعی (آموزشی، مذهبی، درمانی، فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و تجهیزات شهری) در توسعه شهری ایجادشده مطابق با الگوی مصوب شورای‌عالی مسکن برای طرح (پروژه)‌های مسکونی موضوع این قانون اختصاص پیدا خواهد کرد.
اموال و دارایی‌های این صندوق متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران است. صندوق در وزارت راه و شهرسازی مستقر است و در تهران و در هیچ یک از شهرها شعبه دیگری ندارد. ارکان صندوق شامل هیئت‌امناء و هیئت‌عامل است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما