کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در یازدهمین نشست گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس مطرح شد؛

بازار بدهی مکمل بازار سهام است

2 آذر 1401 ساعت 16:05

در یازدهمین نشست گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار، مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس، به موضوعاتی همچون تشریح رویه انتشار و اجرایی اوراق بدهی، شرکت‌هایی مجاز به انتشار اوراق بدهی، انواع تضامین قابل قابول در بازار بدهی و... پرداخت.


به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در ادامه مجموعه نشست‌های مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با خبرنگاران بازار سرمایه به میزبانی روابط عمومی این سازمان، صبح امروز، چهارشنبه ۲ آذر ماه، مرتضی چشان، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار با جمعی از اصحاب رسانه به گفت‌وگو پرداخت.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس در نشست با خبرنگاران گفت: اداره انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی از سال ۹۰ که ابزار بدهی و اوراق اسلامی بوجود آمد اوراق بدهی پایه‌ریزی شد، ایجاد شد.
مرتضی چشان با بیان اینکه وظیفه این اداره، نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی است، تصریح کرد: انتشار اوراق بدهی تنها ویژه شرکت‌های سهامی عام و پذیرفته شده در بورس و فرابورس نیست، بلکه شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های تعاونی نیز می‌توانند وارد بازار ابزارهای مالی ـ اسلامی شوند.
او در این نشست با تاکید بر این نکته که بازار بدهی مکمل بازار سهام است، خاطرنشان کرد: وجود ابزارهایی همچون ابزارهای بدهی در بازار سرمایه سبب می‌شود که سهامداران با هر سطحی از ریسک‌پذیری در این بازار بمانند و به سمت بازارهای موازی همچون بازار طلا، سکه، ارز، خودرو یا مسکن نروند.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس از ضمانت اشخاص حقوقی همچون بانک‌ها و شرکت‌های هلدینگ، وثایق و رتبه اعتباری شرکت‌ها به عنوان سه ضامن قابل قبول در انتشار اوراق بدهی یاد کرد.
چشان در انتهای گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، با اشاره به الکترونیکی شدن روند قراردادها در انتشار اوراق بدهی تصریح کرد: این اداره با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس در حال طراحی و تدوین پنل بدهی است تا تمامی رویه‌ها به صورت سیستماتیک درآید و با دادن توکن به تمامی ارکان، قراردادها الکترونیک شوند.


کد مطلب: 15946

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/15946/بازار-بدهی-مکمل-سهام

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com