تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : 15952

مدیرعامل بانك صنعت و معدن: تامین مالی 20 هزار میلیارد ریالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان از سوی بانك صنعت و معدن

پرداخت 32 فقره تسهیلات به طرح های دانش بنیان استان گلستان
۰
plusresetminus
دکتر خورسندیان: در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان گلستان از تامین مالی واحدهای تولیدی و معدنی استان گلستان به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: طرح های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات یکی از اولویت های بانک هستند که در مجموع این استان به 17شرکت دانش بنیان طی دو سال گذشته 32 فقره تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرعامل بانك صنعت و معدن: تامین مالی 20 هزار میلیارد ریالی واحدهای تولیدی و صنعتی استان گلستان از سوی بانك صنعت و معدن
به گزارش صدای بانک از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیات همراهی متشکل از  حسین عسکری عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، عبدالرضا ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک روز چهارشنبه دوم آذرماه به استان گلستان سفر کرده است، در این سفر به بررسی و پیگیری طرح های صنعتی و معدنی این استان پرداخته و در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران و معدنکاران استان گلستان بر اهمیت و نقش مؤثر بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه تولید و اشتغال کشور تاکید کرد.
 دکتر خورسندیان اظهار داشت: این بانک، تنها بانک تخصصی در حوزه صنعت و معدن کشور است که باید از قدرت تسهیلات دهی و توان نقدینگی بالایی برای تامین مالی پروژه های عظیم و زیرساختی کشور برخوردار باشد و این وظیفه خطیری است که حمایت همه جانبه نهادهای ذیربط را می طلبد و امیدواریم با کمک و حمایت دولت و مجلس بتوانیم موضوع افزایش سرمایه بانک را در بودجه سال آینده و مسیری برای بهبود سرمایه بانک در برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور دنبال کنیم.
وی همچنین ضمن اشاره به تفویض اختیارات خوبی که به استانها در زمینه تسهیلات و اعتبارات برای کمک به رونق اقتصادی استانها شده است افزود در شرایطی که کلید حل مشکلات بزرگ کشور همچون تورم و بیکاری، افزایش تولید و تامین مالی شرکت های تولیدی است باید عزم راسخی برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران وجود داشته باشد.
دکتر خورسندیان در ادامه یادآور شد: مجموع طرحهای به بهره برداری رسیده ، در حال اجرا و سرمایه در گردش در استان گلستان 114 طرح می‌باشد که به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و برای 1389 نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و این میزان تسهیلات و اشتغالزایی، نشان از عملکرد مطلوب بانک صنعت و معدن در تحقق اهداف و اجرای سیاستهای خود در این استان دارد.
دکتر خورسندیان اضافه کرد: میزان تسهیلات طرح هاي مشاركتی در حال اجراي بانك صنعت و معدن در این استان معادل هزار و100 میلیارد ریال (تسهیلات ریالی و ارزی ) می باشد که در سطح استان بازخورد مناسبی از عملکرد این بانک برای رونق تولید و اشتغال داشته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأكيد كرد: محوري ترين سياست ما در اين بانك نظارت جامع و دقيق در تخصيص با اعتبارسنجی کامل مشتریان و هزينه كرد منابع بانكي با اعمال نظارت کافی بر مصرف تسهیلات و بهينه سازي سمت و سوی تسهيلات به سمت فعالیت های مولد و منطبق با سیاستهای ملی و آمایش سرزمین است.
دکتر خورسندیان تصریح کرد: با استفاده از روش های نوین تأمین مالی تلاش خواهیم کرد توجه ویژه ای به بخش های تولیدی و اثرگذار کشور در بخش های مرتبط با صنعت و معدن داشته باشیم.
وی در ادامه تامین مالی زنجیره تولید را یکی از روش های نوین تامین مالی دانست که می تواند به تأمین مالی هدفمند و بهینه بخش تولید و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار کمک قابل توجهی داشته باشد.
وی افزود: با روش های یاد شده بدون تزریق بی رویه پول و افزایش نقدینگی، چرخه تولید به حرکت در می آید و واحدهای تولیدی مختلف زنجیره تولید از تولیدکنندگان مواد اولیه تا کالای نهایی با تضمین بانک ها نیازهای خود را برآورده می سازند و البته هر جا که به پرداخت پول و تسهیلات نیاز باشد، بانک ها و موسسات مالی با اعتبارسنجی دقیق و نظارت موثر به یاری واحدهای تولیدی می شتابند.
وی بیان داشت: در راستای بانکداری دیجیتال و بانکداری باز امکانات و زیرساخت های خوبی در بانک صنعت و معدن ایجاد شده و انتظار ما از واحدهای تولیدی استان گلستان که از این بانک تسهیلات دریافت می دارند نیز این است که تمرکز و گردش مالی حساب های خود را به این بانک منتقل کنند.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این سفر از طرح های بهاران پیمان ، گل سم، یاس پلاست شمال، کانسارخزر و شورابه ید گلستان بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند فعالیت و درخواست های مدیران این شرکت ها برای تدوام و افزایش تولید و نحوه تعامل و حمایت بانک با آنان قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما