کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگترین کارخانه تولید سوخت متانول آغاز به کار کرد

3 آذر 1401 ساعت 19:30

خستین کارخانه تولید سوخت متانول از کربن دی اکسیدCO2 در مقیاس تجاری در جهان در آنیانگ، استان هنان، چین افتتاح شده است. این تجهیزات پیشرفته اولین در نوع خودش در جهان بوده است. متانول نوعی سوخت و مواد اولیه شیمیایی با ارزش بوده که در این مقیاس از گازهای دی اکسید کربن و هیدروژن پسماند تولید می شود.


به گزارش صدای بانک از تجارت‌نیوز، سایت معتبر انرژی تک در تازه‌ترین گزارش خود از تلاش‌های جهانی در مسیر اقتصاد سبز به افتتاح یک کارخانه تولید متانول در چین پرداخته است. در این گزارش آمده که تجهیزات جدید می تواند سالانه 160000 تن کربن دی اکسید را جذب کند. این کربن دی اکسید CO2 جذب شده با هیدروژن بازیافتی در سیستم راکتور اختصاصی ETL واکنش نشان می دهد و از متانول می توانیم در تولید مواد شیمیایی مانند پلاستیک و به عنوان سوخت نیز استفاده کنیم. معمولاً متانول از ذغال‌سنگ یا گاز طبیعی تولید می شود، اما تولید متانول از ضایعات CO2 کربن دی اکسید باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.
فرآیند تولیدات این کارخانه بر اساس فناوری انتشارات به مایعات (ETL) است که توسط شرکت Carbon Recycling International (CRI) توسعه داده شده و برای اولین بار در کشور ایسلند به نمایش گذاشته شده است. تجهیزات جدید می تواند سالانه 160000 تن دی اکسید کربن جذب کند که معادل خروج بیش از 60000 خودرو از جاده ها است. کربن دی اکسیدجذب شده سپس با هیدروژن بازیافتی در سیستم راکتور ETL اختصاصی CRI با ظرفیت تولید 110000 تن متانول در سال واکنش داده می شود.
این کارخانه پیشرو نمایانگر دستیابی به نقطه عطفی مهم در توسعه مداوم فناوری جذب کربن و استفاده از آن و همچنین پیشرفت در صنعت به سمت اقتصاد دورانی کربن است.
در مرکز این فرآیند، راکتور سفارشی CRI قرار دارد که از کاتالیزورهای ویژه ای برای تبدیل گازهای کربن و هیدروژن به متانول با شدت کم کربن استفاده می کند. وزن کل واحد حدود 84 تن معادل با وزن یک بوئینگ 737 با بار کامل است. راکتور در یک قاب فولادی اختصاصی نصب شده و به یک کمپرسور گاز تخصصی و یک ستون تقطیر با ارتفاع کمتر از 70 متر متصل است.
تولید و استفاده از متانول در سال‌های اخیر به سرعت در چین رشد کرده است و این روش تولید جدید جایگزینی برای متانول سنتی مبتنی بر ذغال سنگ که در حال حاضر در چین تولید می‌شود، ارائه می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد.
مدیر عامل CRI، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این کارخانه گفت: «ما مفتخریم که این پروژه مهم را با موفقیت انجام داده‌ایم و فناوری ETL دوستدار محیط‌زیست خود را وارد بازار جهانی کرده‌ایم. ما از اینکه می‌توانیم راه‌حل فنی اثبات شده خود را برای تولید یک محصول ارزشمند مستقیماً از جریان‌های زباله ارائه دهیم، بسیار خوشحالیم. این می تواند از کاهش انتشار کربن دی اکسید CO2 در مقیاس بزرگ حمایت کند و به تسهیل انتقال انرژی کمک کند. با افزایش تقاضا برای چنین راه حل هایی، ما مشتاقانه منتظر ادامه تأثیر معنادار با استقرار فناوری با شرکای فعلی و آینده خود هستیم.
پروژه دوم CRI انتظار می رود در نیمه دوم سال 2023 وارد چرخه شود.


کد مطلب: 15984

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/15984/بزرگترین-کارخانه-تولید-سوخت-متانول-آغاز-کار

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com