کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت

7 آذر 1401 ساعت 8:58


نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401، به دو روش حضوری، با مراجعه به شعب بانک های عامل و غیر حضوری، از طریق اپلیکیشن های ایوا، بله و شصت، امکان پذیر است. از شرایط دریافت این وام، می توان به داشتن کارت ملی هوشمند اشاره نمود. شناسنامه و کارت ملی نیز از جمله مدارک لازم، برای دریافت این وام می باشد.
مشمولان سهام عدالت، می توانند با دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت و مبلغ وامی که به آنان، اختصاص داده می شود، کالا های مختلف را از فروشگاه های طرف قرار داد (همچون رفاه و کورش . . .)، با بانک های نماینده ارائه تسهیلات سهام عدالت، خریداری کنند. اما، بسیاری از افراد، در مورد نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت​ 1401 و شرایط دریافت آن اطلاعات لازم را ندارند. به همین دلیل، ضروری است تا این اشخاص، با نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت آشنا شوند.
 
شرایط دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401
وام سهام عدالت، یک از تسهیلاتی است که به عنوان کمک هزینه خرید کالا های مختلف، به افرادی که دارای سهام عدالت می باشند، داده می شود. افرادی که این وام را دریافت می کنند، می توانند از طریق کارت اعتباری وام سهام عدالت، اقدام به خرید کالا های مختلف، از فروشگاه های طرف قرار داد، با بانک های عامل، جهت ارائه وام سهام عدالت نمایند.
برای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت، شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که در ادامه، آن ها را توضیح می دهیم. افرادی که دارای شرایط دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401 می باشند، می توانند این کارت اعتباری را دریافت کنند. در نظر داشته باشید که این وام، تنها به افرادی که واجد شرایط زیر باشند، تعلق خواهد گرفت.
 اولین شرطی که برای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت، در نظر گرفته شده است، این است که افراد، دارای سهام عدالت، با ارزش 1 میلیون تومان و یا دارای سهام عدالت، با ارزش 500 هزار تومان باشند. بدیهی است که به افرادی که دارای سهام عدالت نیستند، این وام، تعلق نخواهد گرفت.
افرادی که قصد دریافت وام سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را دارند، می بایست حتما، کارت ملی هوشمند داشته باشند. در غیر این صورت، امکان دریافت تسهیلات سهام عدالت، برای آن ها، وجود نخواهد داشت.
متقاضیان دریافت وام سهام عدالت، می بایست در سامانه سجام بازار بورس، ثبت نام کرده باشند؛ در غیر این صورت، نمی توانند وام سهام عدالت را دریافت کنند.
در صورتی که از یکی از مراجع قضایی، حکمی صادر شده باشد که سهام عدالت فرد متقاضی وام، توقیف شده است نیز امکان دریافت وام سهام عدالت، برای متقاضی، وجود نخواهد داشت.
متقاضیانی که اقدام به آزاد سازی سهام عدالت کرده اند و متقاضی دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401 می باشند، باید در نظر داشته باشند که حتی اگر یک سهم از سهام خود را فروخته باشند، نمی توانند این وام را دریافت کنند.
افرادی که قصد دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت را دارند، می بایست حتما در بانکی که قرار است که وام را از آن جا دریافت کنند، حساب داشته باشند. در غیر این صورت، می بایست ابتدا، مراحل افتتاح حساب را در آن بانک، انجام دهند.
 مشمولان سهام عدالت، می توانند از طریق مراجعه به سامانه سهام عدالت، به صورت اینترنتی، جهت دریافت استعلام سهام خود، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه گرفتن استعلام سهام عدالت به سامانه samanese.ir مراجعه نمایید.
 
مدارک لازم جهت دریافت کار اعتباری وام سهام عدالت 1401
افرادی که قصد دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت را دارند، می بایست به شعب، یکی از بانک های عامل که این وام را پرداخت می کنند، مراجعه نموده و سپس، مراحل مربوط به دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را انجام دهند. بدیهی است که  این وام، تنها، به افرادی تعلق خواهد گرفت که شرایط لازم را برای دریافت وام داشته باشند.
 در حال حاضر، بانک های مختلفی، اقدام به ارائه خدمات مربوط به وام سهام عدالت می کنند. در صورتی که در ابتدای کار، تنها بانک های ملی و تجارت اقدام به ارائه خدمات وام سهام عدالت می کردند. البته، به این گروه از بانک های ارائه دهنده تسهیلات سهام عدالت، بانک های ملت، صادرات و رفاه کارگران نیز افزوده شده اند.
 طبق قوانینی که برای دریافت وام سهام عدالت در نظر گرفته شده است، نیازی به ارائه مدرک خاصی، جهت دریافت این وام نمی باشد. بنابراین، در صورتی که شما، می خواهید این وام را دریافت کنید، نیازی به جمع آوری مدارک خاصی ندارید. البته، این امر در صورتی انجام می گیرد که شما حتما در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت سجام خود را به طور کامل انجام داده باشید.
 پس از احراز هویت در سامانه سجام، اطلاعات شما، به صورت اتوماتیک و سیستمی، به بانک ارسال خواهد شد و نیازی نیست که به طور مثال، مدرک مربوط به سهام خود را به بانک ارائه کنید. در صورتی که در سامانه سجام، ثبت نام نکرده اید، امکان استفاده از تسهیلات سهام عدالت سال 1401، برای شما وجود نخواهد داشت. همچنین، ممکن است که برای دریافت این وام، از شما کد بورسی درخواست شود، به همین دلیل، حتما این کد را به همراه داشته باشید.
 همچنین، متقاضی وام، می بایست مدارک معمول زیر را برای دریافت وام سهام عدالت ارائه نماید. توجه داشته باشید، در صورتی که برای دریافت تسهیلات سهام عدالت، از طریق روش های غیر حضوری اقدام می کنید، حتما مدارک زیر را به صورت عکس، در سیستم خود نگهداری کنید و در سامانه ثبت درخواست وام آپلود نمایید.
 شناسنامه فرد متقاضی دریافت وام سهام عدالت
کارت ملی متقاضی دریافت تسهیلات سهام عدالت
 مشمولان سهام عدالت که قصد مشاهده وضعیت سبد دارایی خود را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه sahamedalat.ir، به صورت آنلاین، اقدام نمایند.
 
میزان مبلغ کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401
در ابتدا، زمانی که بحث وام سهام عدالت و یا کارت اعتباری سهام عدالت، مطرح شد، قرار بود که به تمامی افرادی که دارای شرایط ثبت نام وام سهام عدالت می باشند، 7 میلیون تومان، وام تعلق گیرد. در واقع، افرادی که دارای سهام عدالت 5 میلیون ریالی بودند، می توانستند 7 میلیون تومان وام بگیرند و افرادی که دارای سهام عدالت 10 میلیون ریالی بودند نیز می توانستند 14 میلیون تومان وام دریافت کنند.
 اما، بعد از عملی شدن این طرح، میزان مبلغ کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401 تغییر پیدا کرد تا جایی که این قانون مطرح شد که هر متقاضی، به میزان نصف سبد سهام عدالت خود، می تواند وام سهام عدالت دریافت کند. با توجه به اینکه در حال حاضر، روز به روز ارزش سهام عدالت تغییر پیدا می کند، به طور دقیق، مشخص نیست که همه افراد، چه مقدار وامی را دریافت می کنند؛ اما به طور مثال، اگر ارزش روز سبد سهام عدالت متقاضی وام، 10 میلیون تومان باشد، شخص، می تواند به میزان 5 میلیون تومان، وام سهام عدالت دریافت کنند.
 مجددا، این روش محاسبه مبلغ وام سهام عدالت نیز به کنار رفت و روش دیگری، جایگزین آن شد. در روش جدید، افرادی که دارای سهام عدالت می باشند، تنها می توانند نصف مبلغ سهامی که دارند را معامله نمایند. در واقع، همانطور که می دانید تمامی اشخاص، فعلاً مجاز هستند که فقط 60 درصد از کل مبلغ سهام خود را برای فروش سهام عدالت ثبت کنند و مجاز به فروش 40 درصد باقی مانده نیستند.
 طبق این تعریف، اگر به طور مثال، سبد سهام عدالت فردی 10 میلیون تومان باشد، این فرد، می تواند 6 میلیون تومان از سهام عدالت خود را بفروشد. همچنین، متقاضیان تسهیلات سهام عدالت، می توانند به میزان نصف 6 میلیون تومان، یعنی به مبلغ 3 میلیون تومان، وام سهام عدالت دریافت کنند. بدیهی است که میزان وام سهام عدالت ۱۴۰۱، بسته به شرایط بازار بورس، صعودی یا نزولی بودن ارزش سبد سهام تغییر پیدا می کند و مبلغ مشخصی ندارد؛ اما می توان طبق روشی که بیان شد، میزان وام سهام عدالت را محاسبه نمود.
 
راهنمای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت 1401
برای دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.
 جهت دریافت وام سهام عدالت، ابتدا می بایست یکی از اپلیکیشن های مربوط به بانک ملی، مانند بله، ایوا و شصت را دانلود کرده و بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایید. سپس، به بخش نشان بانک وارد شوید.
می بایست جهت ثبت درخواست خود برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، مراحل ثبت درخواست خود را در اپلیکیشن تکمیل نموده و وام خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنید.
 افرادی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سایت فروش سهام عدالت، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.
 
میزان اقساط وام سهام عدالت 1401
افرادی که قصد دریافت وام سهام عدالت را دارند، می بایست از میزان اقساط وام سهام عدالت 1401 مطلع باشند تا بررسی کنند که آیا توانایی بازپرداخت این وام را دارند یا خیر؟ در ابتدا، همانطور که گفته شد، میزان مبلغ کل وام سهام عدالت به میزان قیمت سبد روز سهام عدالت متقاضی بستگی دارد؛ چرا که میزان مبلغی که قرار است به سهامداران مشمول سهام عدالت به عنوان مبلغ وام تعلق گیرد، تنها 30 درصد از کل سهام عدالت افراد می باشد.
 بنابراین، میزان اقساط وام سهام عدالت، به طور دقیق، مشخص نیست؛ چرا که میزان مبلغ کل ارزش سهام عدالت و همچنین، وام سهام عدالت، روز به روز در حال تغییر است و نمی توان تعیین کرد که میزان اقساط وام سهام عدالت ۱۴۰۱، به چه میزانی می باشد. اما به هر حال، با توجه به میزان سود وام سهام عدالت و مدت بازپرداخت این وام، می توان مبلغ اقساط وام سهام عدالت را پیش بینی کرد.
 لازم به ذکر است که نرخ سود وام سهام عدالت، 18 درصد است. در 5 ماه ابتدایی که این وام به افراد داده می شود، اشخاص، هیچ مبلغی را به عنوان قسط پرداخت نمی کنند؛ اما بعد از گذشت 5 ماه، افراد ملزم هستند که اقساط مربوط به وام سهام عدالت را به صورت ماهانه پرداخت نمایند. مدت بازپرداخت وام سهام عدالت، 3 سال یا همان 36 ماه است که دریافت کنندگان این تسهیلات موظف هستند، کل مبلغ وام را در این مدت زمان پرداخت نمایند.
 به طور مثال، اگر فردی بتواند 5 میلیون تومان وام، از سهام عدالت دریافت کند، می بایست که در اقساط 36 ماهه، کل مبلغ وام و همچنین، سود آن را به بانک ارائه دهنده وام پرداخت کند. با توجه به اینکه سود وام سهام عدالت، 18 درصد است و مدت بازپرداخت وام سهام عدالت 36 ماه می باشد. بنابراین، اگر فردی بخواهد 5 میلیون تومان وام سهام عدالت دریافت کند، می بایست به صورت ماهانه، حدود 150 هزار تومان، قسط وام را بپردازد.
 توجه داشته باشید، بدیهی است که میزان اقساط ذکر شده، کاملا تقریبی بوده و اشخاص، می بایست قبل از دریافت وام سهام عدالت، از بانک مد نظر خودشان، حتما میزان اقساط وام سهام عدالت را استعلام بگیرند و سپس، در صورتی که توانایی باز پرداخت وام سهام عدالت را داشتند، اقدام به دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت کنند.

در پایان مجددا یادآور می شویم وام سهام عدالت فقط به صورت خرید کالای ایرانی از فروشگاه های طرف قرارداد با بانک وام دهنده قابل استفاده می باشد.
 


کد مطلب: 16064

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/16064/نحوه-دریافت-کارت-اعتباری-وام-سهام-عدالت

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com