تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : 16179
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و برف طی روزهای آتی در برخی مناطق کشور

دریای خزر و خلیج فارس مواج خواهد شد
۰
plusresetminus
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در مناطق سردسیر کشور طی روزهای آینده، از وقوع بارش‌های پراکنده طی روز جاری در تهران خبر داد و گفت: فردا با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می‌شود.
بارش باران و برف طی روزهای آتی در برخی مناطق کشور
به گزارش صدای بانک از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «امین‌حسین نقشینه»، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی امروز کشور پرداخت و گفت: امروز در اردبیل، سواحل شمال کشور، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران خواهیم داشت که در ارتفاعات، بارش می‌تواند به شکل برف باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: در برخی مناطق شمال غرب و غرب، استان قزوین، البرز و شمال تهران هم بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
نقشینه اظهار داشت: فردا این وضعیت در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم دارد.
وی همچنین گفت: فردا با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان و غرب مازندران تشدید می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب ایران در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش همراه با وزش باد خواهیم داشت.
نقشینه گفت: یکشنبه بارش در شمال غرب کاسته شده و در شرق اردبیل، سواحل شمال، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان، بارش باران رخ می‌دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع این بارش ها به شکل برف خواهد بود.
وی همچنین گفت: دوشنبه این وضعیت در غرب سواحل دریای خزر تداوم دارد و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، رگبار و رعد و برق برای جنوب غرب، جنوب و مرکز هم آغاز خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: علاوه بر این، در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز هم افزایش ابر و رگبار پراکنده را خواهیم داشت.
نقشینه گفت: یکشنبه و دوشنبه کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دما را برای بیشتر مناطق کشور به ویژه نواحی شمال ایران انتظار داریم. تا دوشنبه دریای خزر و تا یکشنبه مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم است.
وی افزود: برای تهران هم امروز انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد. روی ارتفاعات، باران و برف خواهیم داشت. از اواسط هفته آینده در روزهای یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما رخ می‌دهد. بیشینه دمای تهران طی سه روز آینده حدود ۱۴ درجه و کمینه دما امروز صبح در مهرآباد حدود ۸ درجه گزارش شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما