تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
کد مطلب : 17398
در ۱۱ ماهه ۲۰۲۲ و با رشد ۲۴ درصدی؛

صادرات ایران به ترکیه از ۳ میلیارد دلار گذشت

۰
plusresetminus
اداره آمار ترکیه اعلام کرد: صادرات ایران به این کشور در ۱۱ماهه ۲۰۲۲ با رشد ۲۴ درصدی به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.
صادرات ایران به ترکیه از ۳ میلیارد دلار گذشت
به گزارش صدای بانک، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ماهه ۲۰۲۲ رشد ۱۸ درصدی داشته است.
ارزش تجارت ایران و ترکیه که در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۴.۹۹ میلیارد دلار اعلام شده بود در مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به ۵.۸۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.
براساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر۲۰۲۲ با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲.۷۸ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ بالغ بر ۲.۴۹ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
همچنین ترکیه در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ میلادی ۳.۱ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۴ درصدی داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
تراز تجاری ایران با ترکیه در ۱۱ماهه سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۲۰ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

صادرات ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۱۱ ماه
همچنین اداره آمار اروپا (یورو استات) از صادرات ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۱۱ماهه ۲۰۲۲ خبر داده است. صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش داشته است. ایران در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۸۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.
منبع: اگزیم نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما