تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : 17430
پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال؛

10 رمزارز برتر در سال جاری چه وضعیتی خواهند داشت؟

۰
plusresetminus
با پایان سال ۲۰۲۲، امیدواریم دوره ناامیدکننده‌ای موجود در بازار رمزارزها را پشت سر گذاشته باشیم و سال جدید که شروع شده است، یک روند صعودی برای ارزهای دیجیتال رقم بزند. در ادامه نگاهی مختصر به ۱۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار می‌اندازیم و روند آنها را در طول ۱۲ ماه آینده پیش بینی می‌کنیم.
10 رمزارز برتر در سال جاری چه وضعیتی خواهند داشت؟
به گزارش صدای بانک از اقتصاد آنلاین، اگر بخواهیم در مورد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ حرف بزنیم، باید ابتدا وضعیت این دارایی‌ها را در سال ۲۰۲۲ بررسی کنیم. اکثر ارزهای دیجیتال دوره بسیار سختی را در سال ۲۰۲۲ پشت سر گذاشتند. به طور کلی، زیان‌های عظیمی در نیمه اول سال رخ داد و به دنبال آن یک ثبات جزئی با افت قیمتی بیشتر در نیمه دوم سال اتفاق افتاد. در نتیجه، سال ۲۰۲۳ با قیمت‌های بسیار پایین در این بازار آغاز می‌شود و حرکت کمی در چند روز اول قابل تشخیص است.
با این حال، امیدواریم که قیمت‌ها در طول ۱۲ ماه آینده، هرچند برای مدت زمانی محدود، دوباره افزایش یابد. زمانی که قیمت بیت‌کوین در چنان مدت مشابهی در سال ۲۰۱۹ سه برابر شده باشد، امیدوار کننده است. علاوه بر این، افزایش نرخ بهره برای دلار آمریکا ممکن است به پایان برسد که باید یک بار دیگر ارزهای دیجیتال را تقویت کند. در نتیجه، پیش‌بینی ما برای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ نسبتاً خوش‌بینانه است.
پیش‌ بینی‎ها برای ده ارز دیجیتال برتر چگونه است؟
در این بخش، ده ارز دیجیتال برتر را بر اساس ارزش بازار بررسی می‌کنیم و پیش بینی کوتاهی برای هر رمزارز ارائه می‌دهیم:
بیت‌کوین (BTC)
بیت کوین
بیت‌کوین اولین، شناخته شده‌ ترین و تاثیرگذارترین ارز دیجیتال است. این ارز دیجیتال به تازگی تولد ۱۴ سالگی خود را جشن گرفت. در اوایل سال جاری افزایش قابل توجهی، مشابه آنچه در سال ۲۰۱۹ مشاهده شد، از این رو، رشد بیشتر در ماه‌های آینده محتمل به نظر می‌رسد. بیت‌کوین به احتمال زیاد در حال حاضر کمتر از ارزش واقعی، ارزش گذاری شده است. علاوه بر این، تسلط بیت‌کوین ممکن است در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
پیش بینی کلی: بیت‌کوین کم تا متوسط ​​صعودی است.
اتریوم (ETH)
اتریوم سالهاست که ارز دیجیتال شماره دو بوده و آینده نسبتاً روشنی دارد. به تازگی رویداد بزرگ سال ۲۰۲۲ را ناشی از ارتقاء مرج این رمزارز پشت سر گذاشتیم. این شبکه اکنون ۹۹ درصد کارآمدتر است. در سال ۲۰۲۳، اتریوم باید بر مقیاس پذیری تمرکز کند. افزایش قیمت جدید امکان پذیر به نظر می‌رسد، به خصوص اگر قیمت بیت‌کوین بیشتر افزایش یابد.
پیش بینی کلی: اتریوم کمی صعودی است.
تتر (USDT)
تتر شناخته شده ترین و پرکاربردترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. در سال ۲۰۲۳ نیز معاملات زیادی از ارزهای دیجیتال انجام خواهد شد، بنابراین تتر کاربردی تر می‌شود.
پیش بینی کلی: تتر همچنان استیبل کوین شماره ۱ و جزء ۵ رمزارز برتر از نظر ارزش بازار باشد.
یو اس دی کوین (USDC)
یو اس دی کوین دومین استیبل کوین مهم است. مانند تتر، همچنان یک وسیله حیاتی برای تجارت سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود. در سال ۲۰۲۳، این استیبل کوین نمی‌تواند از تتر سبقت بگیرد و جایگزین آن در بازار رمزارزها شود.
تتر
پیش بینی کلی: یو اس دی کوین همچنان استیبل کوین شماره ۲ باقی می‌ماند.
بایننس کوین (BNB)
پس از رسوایی و سقوط صرافیFTX ، BNB تحت نظارت بیشتر قرار گرفت. بایننس به دنبال افزایش شفافیت مالی در آینده است. با این حال، این پلتفرم انتقادات گسترده‌ای را دریافت کرده است. با این حال، اگر بایننس بتواند بدون صدمه از طوفان فعلی جان سالم به در ببرد، برتری صرافی ممکن است بیشتر شود و منجر به افزایش قیمت برای BNB شود.
پیش بینی کلی: BNB کم تا متوسط ​​صعودی باشد.
ریپل (XRP)
قیمت XRP در سال ۲۰۲۳ به شدت تحت تأثیر نتیجه اختلاف حقوقی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خواهد بود. از این رو، هر اتفاقی از یک موج عظیم تا یک انفجار کامل، ممکن است برای این پروژه رخ دهد. بنابراین ریپل یکی از ارزهای دیجیتال است که پیش بینی آینده برای آن دشوار است.
پیش بینی کلی: آینده ریپل کاملاً نامشخص است.
بایننس یو اس دی (BUSD)
بایننس یو اس دی به طور محکم خود را به عنوان یکی از سه استیبل کوین برتر تثبیت کرده است. شکست ترا USD موقعیت استیبل کوین‌های برنامه ریزی شده و صادر شده متمرکز را تقویت کرد. استیبل کوین‌ها نقش بیشتری در معاملات ارزهای دیجیتال، به ویژه در بایننس خواهند داشت.
پیش بینی کلی: BUSD در سال ۲۰۲۳ همچنان استیبل کوین شماره ۳ است.
دوج‌کوین (DOGE)
ماسک
اولین و شناخته شده ترین میم کوین، دوج‌کوین است. DOGE توانست برای مدت کوتاهی در فصل چهارم سال ۲۰۲۲، یک رالی پر قدرت ثبت کند. دلیل این امر، تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک بود. این موضوع پتانسیل این را دارد که قیمت دوج‌کوین را به ویژه در مراحل صعودی بازار، به فراتر از محدوده آن برساند.
پیش بینی کلی: دوج‌کوین در سال جاری نسبتاً صعودی است.
کاردانو (ADA)
از نظر قیمت، سال ۲۰۲۲ سال سختی برای رمزارز ADA بود. با این حال، فعالیت توسعه دهندگان در بلاکچین این ارز دیجیتال به سرعت در حال افزایش است و تلاش‌های قابل توجهی برای بهبود مقیاس پذیری در حال انجام است. بنابراین در سال ۲۰۲۳ نیز ممکن است روند قیمت کمی تغییر کند.
پیش بینی کلی: کاردانو در سال ۲۰۲۳ کمی صعودی است.
 پالیگان (MATIC)
پالیگان یکی از برندگان سال ۲۰۲۲ بود. با وجود روند ریزشی در سال گذشته، رمزارز متیک به ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار صعود کرده است. در شبکه بسیار مقیاس پذیر این پروژه، تعداد فزاینده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز در حال ساخت هستند. این روند احتمالاً در سال جدید برای پالیگان ادامه یابد.
ارز
پیش بینی کلی: پالیگان در سال ۲۰۲۳ نسبتاً صعودی است.
سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین