کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت عنوان کرد:

اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال

1 بهمن 1401 ساعت 9:31

نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت در پنل تخصصی «تحول دیجیتال و نگرش اکوسیستمی به اقتصاد دیجیتالی و کسب‌ و کار دانش بنیان» بر اهمیت فرهنگ‌سازی در تحول دیجیتال تاکید کرد.


به گزارش صدای بانک از اداره روابط‌ عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، مرتضی ترک‌تبریزی در نشست تخصصی تحول دیجیتال به فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: بانکداری دیجیتال از چندپایه تشکیل شده و فین‌تک، دیتا و تجربه مشتری مهم‌ترین‌ آنها هستند. در تمام بانک‌های کشور حداقل خلا یکی از این موارد وجود دارد و برای همین نمی‌توانیم آن‌ها را مجموعه‌ای نوآورانه و بر اساس تحول دیجیتال بدانیم. بانک‌ها به تنهایی نمی‌توانند تحولات دیجیتالی ایجاد کنند و باید با مشارکت فین‌تک‌ها و شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند، دست به دست داد تا بتوان قدم‌های موثر در صنعت بانکداری برداشت.
نایب رییس هیات مدیره در خصوص علل این موضوع تصریح کرد: بانک‌های کشور به شدت رگوله‌شده هستند؛ نهادهای بالادستی به بانک‌ها اجازه همکاری با مجموعه‌های نوآور را نمی‌دهند و توجه آنها فقط به تنظیم‌گری موضوعات متفاوت مانند دارایی‌ها، بدهی‌ها کارمزد و محدودیت در پرداخت است.
ترک‌تبریزی به اهمیت ابزارهای بانکداری دیجیتال اشاره کرد و افزود: بانکداری دیجیتال علاوه بر متخصص توانمند نیاز به دیتابیس و زیرساخت کارآمد دارد. در ضمن نظارت بدون راهبری نمی‌تواند تاثیر خود را در این حوزه داشته و باید با هوش مصنوعی شعب را کنترل کرد.
وی به غیرحضوری کردن تمامی خدمات بانکی در بستر اپلیکیشن‌ها اشاره کرد و گفت: در بانک تجارت اپلیکیشن‌های مخصوص سرویس‌دهی به مشتریان طراحی شده و درخواست مشتریان در بستر این اپ‌ها انجام می‌شود؛ این روند در آینده نزدیک سرعت بیشتری خواهد گرفت تا زمانی که مشتریان دیگر هیچگونه مراجعه حضوری به شعب بانک نداشته باشند.
ترک تبریزی با بیان اینکه بانک تجارت در مسیر تحول دیجیتال تعداد قابل‌توجهی از شعب خود را کاهش داده و تمام تراکنش‌های را باهوش مصنوعی کنترل می‌کند گفت: این بانک در مسیری است که مشتری برای دریافت هیچ خدمتی نیازمند مراجعه به شعب نباشد؛ بانک تجارت تمام خدمات تسهیلات خرد خود را به اپلیکیشن باجت منتقل کرده و صدور سفته و برات به‌صورت الکترونیکی هم در دستور کار قرار دارد.
نایب رییس هیات مدیره به آشتی بازیگران این صنعت اشاره کرد و گفت: هماهنگی سیستمی آنگونه که شایسته است بین بانک‌ها و فینتک‌ها صورت نگرفته است و اگر این دو گروه نتوانند همکاری موثر داشته باشند، نمی‌توان گام‌های موثری در مسیر تحول برداشت.
وی در پایان افزود: بانک‌ها برای رقابت با بانک‌های تراز اول دنیا ضرورتا باید با کاهش هزینه‌ها و خدمات مطلوب‌تر و طراحی خدمات جدید در حوزه مالی و بانکی در صحنه حاضر شوند.


کد مطلب: 17667

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/17667/اهمیت-فرهنگ-سازی-تحول-دیجیتال

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com