کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۳۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی صادر شد

1 بهمن 1401 ساعت 9:50

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۸۳۴ میلیون دلار انواع کالای غیرنفتی امسال از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.


به گزارش صدای بانک، «علی جودکی»، وزن محموله‌های صادراتی استان مرکزی در سال جاری را بیش از یک هزار تن برآورد کرد و افزود: عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازارهای هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، انواع آبمیوه‌ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، تینر فوری و پلی‌پروپیلن بیشترین کالاهای صادراتی این استان را در سال جاری شامل می‌شوند.
جودکی میزان واردات امسال استان مرکزی را ۴۷۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: وزن کالاهای وارداتی استان مرکزی ۱۳۷ هزار تن برآورد می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشترین بازارهای مبداء وارداتی استان مرکزی در سال جاری، کشورهای چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان بوده‌ است.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی افزود: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان بازشوی آلومینیومی و پنبه از مهمترین کالاهایی است که امسال به استان وارد شده است.
بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند.
منبع: اگزیم نیوز


کد مطلب: 17672

آدرس مطلب :
https://www.sedayebank.com/news/17672/۸۳۴-میلیون-دلار-کالای-غیرنفتی-استان-مرکزی-صادر

صدای بانک
  https://www.sedayebank.com